Twierdza (gra): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dodanie artykułu o żołnierzach) |
|||
Linia 19: | Linia 19: | ||
* '''Nizar''' – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne. |
* '''Nizar''' – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne. |
||
* '''Marszałek''' – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników. |
* '''Marszałek''' – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników. |
||
===żołnierze=== |
|||
==Arabscy== |
|||
Niepotrzebują broni tylko kasę,dziwnie gadają i mają specjalne umiejętności. |
|||
*arabski łucznik-podobny do europejskiego, ale inaczej ubrany. |
|||
*niewolnik-zamiast targać kamieni woli pochodnie.Tani,ale mało wytrzymały.Jak coś podpali to najczęściej siebie. |
|||
*procarz-Dziecko z procą terz może zabić.Krótki zasięg,słabe rypnięcie,ale od czegoś trzeba zacząć. |
|||
*asasyn-Lubi wspinać się na mury kiedy to nie jest konieczne.Brak zbroji nie przeszkadza mu,nawet jeśli goni go 5 rycerzy i strzela do niego 50 łuczników. |
|||
*miotacz bomb-Piroman,lubi gwałcić palić i zabijać.Idealny do obrony. |
|||
*arabski zbrojny-Szybszy od europejskiego,ale ma słabszą zbroję. |
|||
*konny łucznik-Łucznik na koniu.Może strzelać w biegu. |
|||
==europejscy== |
|||
Potrzebują broń i kasę,potrafią kopać fosy,ale nie umieją palić. |
|||
*łucznik-Stoi na murze i strzela do wrzystkiego. |
|||
*kusznik-Leprzy łucznik.Potrałi rozwalić zbroję.Czesto się schyla (podejrzane czyż nie ?). |
|||
*włucznik-Ciota, boi się wszyskiego.Masowo wykorzystywany jako cel dla łuczników,kuszników,procarzy,miotaczy bomb itp. dla poprawienia celności. |
|||
*pikinier-Ulepszony włucznik. |
|||
*pałkarz-Kibol,maruda.Wymachuje wakierą,a nie pałką. |
|||
*zbrojny-Od taki gość.Wolny,ale mocny. |
|||
*rycerz-Zbrojny na koniu.Bardzo szybki. |
|||
==Inni== |
|||
*drabiniarz-Gość z drabiną.Stawia drabinę pod murem i obok niej stoi czekając aż wrzyscy po niej wejdą a potem idzie na piwo. |
|||
*inżynier-buduje machiny oblężnicze,leje na wrogów wrzący olej i kopie fosy. |
|||
*kopacz-kopie tunele pod zamkami jak kret(yn) i niszczy mury popełniając samobójstwo. |
|||
== Zasady == |
== Zasady == |
Wersja z 16:29, 18 lip 2012
Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...
Przeciwnicy
Twierdza Deluxe
- Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, o 10 razy mniejszą.
- Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
- Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
- Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.
Twierdza Krzyżowiec (dodatek)
W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:
- Kalif – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę.
- Sułtan – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem.
- Saladyn – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
- Lwie Serce – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
- Szeryf z Notthingam – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
- Opat – Używa jedynie samych mnichów(jeżeli tworzy łuki itp... to ich i tak nie używa). Kiedy cię oblęża to myśli, że 50 mnichów zniszczy mur bez problemu (mimo, że na nim są łuczniczy i kusznicy) i wydaje mu się, że kilkoma mnichami przejdzie przez rycerzy i zniszczy ci lorda jednym zamachem.
- Nizar – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
- Marszałek – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.
żołnierze
Arabscy
Niepotrzebują broni tylko kasę,dziwnie gadają i mają specjalne umiejętności.
- arabski łucznik-podobny do europejskiego, ale inaczej ubrany.
- niewolnik-zamiast targać kamieni woli pochodnie.Tani,ale mało wytrzymały.Jak coś podpali to najczęściej siebie.
- procarz-Dziecko z procą terz może zabić.Krótki zasięg,słabe rypnięcie,ale od czegoś trzeba zacząć.
- asasyn-Lubi wspinać się na mury kiedy to nie jest konieczne.Brak zbroji nie przeszkadza mu,nawet jeśli goni go 5 rycerzy i strzela do niego 50 łuczników.
- miotacz bomb-Piroman,lubi gwałcić palić i zabijać.Idealny do obrony.
- arabski zbrojny-Szybszy od europejskiego,ale ma słabszą zbroję.
- konny łucznik-Łucznik na koniu.Może strzelać w biegu.
europejscy
Potrzebują broń i kasę,potrafią kopać fosy,ale nie umieją palić.
- łucznik-Stoi na murze i strzela do wrzystkiego.
- kusznik-Leprzy łucznik.Potrałi rozwalić zbroję.Czesto się schyla (podejrzane czyż nie ?).
- włucznik-Ciota, boi się wszyskiego.Masowo wykorzystywany jako cel dla łuczników,kuszników,procarzy,miotaczy bomb itp. dla poprawienia celności.
- pikinier-Ulepszony włucznik.
- pałkarz-Kibol,maruda.Wymachuje wakierą,a nie pałką.
- zbrojny-Od taki gość.Wolny,ale mocny.
- rycerz-Zbrojny na koniu.Bardzo szybki.
Inni
- drabiniarz-Gość z drabiną.Stawia drabinę pod murem i obok niej stoi czekając aż wrzyscy po niej wejdą a potem idzie na piwo.
- inżynier-buduje machiny oblężnicze,leje na wrogów wrzący olej i kopie fosy.
- kopacz-kopie tunele pod zamkami jak kret(yn) i niszczy mury popełniając samobójstwo.
Zasady
- Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
- W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
- Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
- W młynie mogą pracować tylko dzieci.
- Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
- Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem
bułeczekbochenków. - Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
- Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
- Jednostki potrafią wnikać w drugie.
- Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
- Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
- Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
- Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
- Zakuty w zbroję rycerz przeżyje trafienie nawet 50-cioma strzałami z łuków.
- Zwykły kmieć ze wsi zostaje rycerzem.
- Najniższe możliwe podatki są troszeczkę za wysokie.
- Kmiecie nie boją się powiedzieć krwawemu tyranowi prosto w twarz, że jest najokrutniejszy w królestwie.
- W każdej misji żona Lorda inaczej się nazywa.
- Praca Kopacza jest samobójcza, ale jak wchodzi pod ziemię, to mówi - "Znowu do tej ciemnicy".
- Wrodzy łucznicy wypuszczą salwę strzał, żeby zabić kurę we wsi.
- Wróg za pomocą 3 łuczników i 2 włóczników spodziewa się podbić zamek.
- Żaden z wrogów nie wpadnie na pomysł, żeby wysłać przeciw Tobie całą swą armię zamiast pojedynczych grupek.
- Żołnierze nie jedzą.
- Możesz zrobić nawet 3000 żołnierzy, ale w następnej misji już nie możesz ich użyć, żeby pokonać wroga.
- Wieprz stając się hersztem zwykłej zgrai rzezimieszków zyskał tytuł Diuka.
- Wilk w średniowieczu porozumiewa się z Wężem/ Szczurem/Wieprzem jakby miał Skype'a z kamerką.
- Choćbyś zakazał jedzenia i zabierał 100% każdego dochodu obywateli, to i tak nie grożą ci powstania.
- Zamek może być wypełniony pijakami zataczającymi się wszędzie, ale lord nie widzi w tym problemu. Zwłaszcza, że toczy wojnę.
- Ludziom żyje się źle pod wysokimi podatkami Wieprza, ale pod twoimi, jeszcze wyższymi są szczęśliwi.
Przedawkowanie
Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w Twierdzę:
- Budzisz się rano, nagle słyszysz „jesteśmy atakowani”, patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
- Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
- Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
- Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
- Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
- Musisz karmić wszystkich we wsi,
- Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi,
- Po studiach inżynierskich zajmujesz się strzelaniem z katapulty, a także gotowaniem oleju i wylewaniem go na przechodniów,
- Cały czas chodzisz po dachu swojego domu,
- Wysyłasz posłańca do sklepu, by ten poprosił o 15 koszy jabłek.
- Jak szef ochrzani cię, że się obijasz w robocie, mówisz – Nie nie! Tylko nie w dyby. Już wracam do pracy.
- Będąc w koszarach próbujesz rekrutować wojsko.
- Jeśli ci się nie uda, stwierdzasz, że nie masz wystarczającej ilości broni.
- Stawiasz chatkę przy lesie, bierzesz siekierę i idziesz rąbać drzewa.
- Wkurzasz się, że drzewo nie spada na ziemię po trzech uderzeniach.
- Zbierasz kamienie i próbujesz zbudować mur.
- Ponownie się wkurzasz i uważasz, że twórcy wprowadzili zbyt dużo realizmu.
- W przypadku niepowodzenia idziesz rozbić namiot, aby tworzyć tam trebusz.
- Dziwisz się, czemu łucznicy trenują. Przecież w grze od razu byli doskonałymi strzelcami!
- Po ukończeniu budowy płotu słyszysz donośny głos "Siedziba otoczona".
- Wchodząc na Skype, wrogowie przysyłają ci wiadomości przed atakiem.
- Na targowisku nigdy nie kupujesz mniej niż 5 sztuk towaru naraz.
- Denerwuje cię to, że twój dom sam nie zmienia swojego wyglądu.
- Panicznie boisz się ciemności, ponownie narzekasz na zbyt duży realizm.
- Po spojrzeniu na cokolwiek od razu wiesz, do kogo to należy.
- Widząc samochody uważasz, że pomyliłeś gry.
- Dziwisz się, że ludzie się starzeją.
- Czekasz, aż zmienisz się w jakiegoś robotnika lub żołnierza.
- Zaraz potem zauważasz, że przecież nie siedzisz przy ognisku przez zamkiem.
- Jeśli jednak nie wiadomo jak staniesz się żołnierzem, to od razu potrafisz posługiwać się bronią.
- Jesteś zażenowany, widząc zamek ogrodzony płotem. Przecież katapulty od razu to rozwalą.
- Twojej siedziby nie zniszczy nawet bomba atomowa.