Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Optdex przeniósł stronę Frames per second na Klatki na sekundę) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t|Frames per second |
{{t||Frames per second, Framerate, FPS}}określenie używane w [[gry komputerowe|grach komputerowych]], ew. [[film]]ach, używane do określenia płynności ruchu. |
||
== O co w tym chodzi? == |
== O co w tym chodzi? == |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
[[Kategoria:Informatyka]] |
[[Kategoria:Informatyka]] |
||
[[Kategoria:Kinematografia]] |
[[Kategoria:Kinematografia]] |
||
[[Kategoria:Fizyka]] |
Wersja z 17:01, 26 wrz 2012
Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- Szablon:Tkursor w edytorze tekstu;
- Szablon:TPacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- Szablon:Tkiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- Szablon:Twspółczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- Szablon:Tśredni framerate gier komputerowych;
- Szablon:Tśredni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.