Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
(Anulowano wersję użytkownika 93.154.203.98)
Linia 1: Linia 1:
{{t||Frames per second, Framerate, FPS}}określenie używane w [[gry komputerowe|grach komputerowych]], ew. [[film]]ach, używane do określenia płynności ruchu.

== O co w tym chodzi? ==
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
* {{t|2 fps}}kursor w edytorze tekstu;
* {{t|4 fps}}[[Pacman]], [[tetris]], inicjator u [[epilepsja|epileptyków]];
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy;
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
* {{t|24.9 fps}}średni framerate gier komputerowych;
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.

{{stub|inf}}
[[Kategoria:Informatyka]]
[[Kategoria:Kinematografia]]

Wersja z 16:48, 11 paź 2012

Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.

O co w tym chodzi?

Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:


Crystal Clear app klaptop.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.