Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodałem :)) |
M (Naprawa linków) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t||Frames per second, Framerate, FPS}}określenie używane w [[ |
{{t||Frames per second, Framerate, FPS}}określenie używane w [[gra komputerowa|grach komputerowych]], ew. [[film]]ach, używane do określenia płynności ruchu. |
||
== O co w tym chodzi? == |
== O co w tym chodzi? == |
||
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania: |
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania: |
||
* {{t|2 fps}}kursor w edytorze tekstu; |
* {{t|2 fps}}kursor w edytorze tekstu; |
||
* {{t|4 fps}}[[Pacman]], [[tetris]], inicjator u [[epilepsja|epileptyków]]; |
* {{t|4 fps}}[[Pac-Man|Pacman]], [[tetris]], inicjator u [[epilepsja|epileptyków]]; |
||
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
||
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
* {{t|25 fps}}telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie! |
* {{t|25 fps}}telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie! |
||
* {{t|60 fps}}tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów<ref>o ile nie przestawimy sobie odświeżania</ref> – większe wartości służą jedynie do przedłużania [[Penis|męskich narządów płciowych]] u graczy. |
* {{t|60 fps}}tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów<ref>o ile nie przestawimy sobie odświeżania</ref> – większe wartości służą jedynie do przedłużania [[Penis|męskich narządów płciowych]] u graczy. |
||
* {{t|90 fps}}średni framerate [[ |
* {{t|90 fps}}średni framerate [[kampowanie|campera]], który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 09:54, 1 wrz 2013
Szablon:Tokreślenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- Szablon:Tkursor w edytorze tekstu;
- Szablon:TPacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- Szablon:Tkiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- Szablon:Twspółczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- Szablon:Tśredni framerate gier komputerowych;
- Szablon:Ttelewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie!
- Szablon:Ttyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów[1] – większe wartości służą jedynie do przedłużania męskich narządów płciowych u graczy.
- Szablon:Tśredni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.
Przypisy
- ↑ o ile nie przestawimy sobie odświeżania
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.