Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→Zastosowanie: Cenzura) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w |
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz. |
||
== Zastosowanie == |
== Zastosowanie == |
||
* Można powk{{ |
* Można powk{{cenzura3}}iać „programistów” po kierunku technik-informatyk. |
||
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo|Logo Komeniusz]]. |
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo|Logo Komeniusz]]. |
||
* Można zawiesić program. |
* Można zawiesić program. |
Wersja z 10:07, 10 lut 2014
Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.
Zastosowanie
- Można powkiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
- Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można utrudnić sobie życie.
- Można zaszpanować przed znajomymi.
Przykład zastosowania
/*bez wskazników*/ int tablica[3][3]={0}; /*ze wskaznikami*/ int **tablica=new *int[3]; int a=0; while(a<3) { tablica[a]=new int[3]; a++; } a=0; int b; while(a<3) { b=0; while(b<3) { tablica[a][b]=0; b++; } a++; }
int i; int* pi; //3.14 while(1){ i = rand(); pi = (int*)i; delete pi; }