Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (→‎Zastosowanie: Cenzura)
M
Linia 1: Linia 1:
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.


== Zastosowanie ==
== Zastosowanie ==
* Można powk{{cenzura}}iać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
* Można powk{{cenzura3}}iać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo|Logo Komeniusz]].
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo|Logo Komeniusz]].
* Można zawiesić program.
* Można zawiesić program.

Wersja z 10:07, 10 lut 2014

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkCenzura2.svgiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
     tablica[a]=new int[3];
     a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
     b=0;
     while(b<3)
     { 
         tablica[a][b]=0;
         b++;
     }
     a++;
 }
 int i;
 int* pi; //3.14
 while(1){
     i = rand();
     pi = (int*)i;
     delete pi;
 }