Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Poprawiam kod, "działa" po skopiowaniu :P)
Linia 36: Linia 36:
</pre>
</pre>
<pre>
<pre>
#include<ctime>
int i;
#include<cstdlib>
int* pi; //3.14
int main()
while(1){
{
srand(time(0));
int i;
int* pi; //3.14
while(1){
i = rand();
i = rand();
pi = (int*)i;
pi = (int*)i;
delete pi;
delete pi;
}
}
}

</pre>
</pre>



Wersja z 14:57, 23 gru 2014

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkCenzura2.svgiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
     tablica[a]=new int[3];
     a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
     b=0;
     while(b<3)
     { 
         tablica[a][b]=0;
         b++;
     }
     a++;
 }
#include<ctime>
#include<cstdlib>
int main()
{
    srand(time(0));
    int i;
    int* pi; //3.14
    while(1){
     i = rand();
     pi = (int*)i;
     delete pi;
            }
}