Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
(Poprawiam kod, "działa" po skopiowaniu :P) |
||
Linia 36: | Linia 36: | ||
</pre> |
</pre> |
||
<pre> |
<pre> |
||
#include<ctime> |
|||
⚫ | |||
#include<cstdlib> |
|||
⚫ | |||
int main() |
|||
⚫ | |||
{ |
|||
srand(time(0)); |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
i = rand(); |
i = rand(); |
||
pi = (int*)i; |
pi = (int*)i; |
||
delete pi; |
delete pi; |
||
} |
|||
} |
|||
</pre> |
</pre> |
||
Wersja z 14:57, 23 gru 2014
Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w niemal każdym języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem, to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i ogromnie przydatna rzecz.
Zastosowanie
- Można powkiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
- Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można zawiesić program.
- Można utrudnić sobie życie.
- Można zaszpanować przed znajomymi.
Przykład zastosowania
/*bez wskazników*/ int tablica[3][3]={0}; /*ze wskaznikami*/ int **tablica=new *int[3]; int a=0; while(a<3) { tablica[a]=new int[3]; a++; } a=0; int b; while(a<3) { b=0; while(b<3) { tablica[a][b]=0; b++; } a++; }
#include<ctime> #include<cstdlib> int main() { srand(time(0)); int i; int* pi; //3.14 while(1){ i = rand(); pi = (int*)i; delete pi; } }