SU46: Różnice pomiędzy wersjami
(To nie Wikipedia!) Znacznik: edytor źródłowy |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.24.251.168; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Bubelstein.) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Nazwy żargonowe lokomotywy == |
== Nazwy żargonowe lokomotywy == |
||
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa "Plaskacz" lub "Placek". |
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa "Plaskacz" lub "Placek". |
||
== Galeria == |
|||
<Gallery> |
|||
Su46-033.jpg|SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu [[Bhp]] |
|||
Plik:B23-cottbus.JPG|SU46-037 w [[Cottbus]] w barwach [[PKP Cargo]] |
|||
Plik:SU46 diesel locomotive-PKP cargo serial 034.jpg|SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w [[Węgliniec|Węglińcu]] |
|||
Plik:SU46-009 Słupsk 2 (Nemo5576).jpg|SU46-009 na stacji w [[Słupsk]]u |
|||
</Gallery> |
|||
== Podobne == |
== Podobne == |
||
Linia 11: | Linia 19: | ||
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Niczym się nie różni od SU46, tylko skrótem i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania konstruując SP47 tak bardzo narazili się [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiemu Bratu ze Wschodu]], że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od [[ST44|wynalazku z Ługańska]]. |
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Niczym się nie różni od SU46, tylko skrótem i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania konstruując SP47 tak bardzo narazili się [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiemu Bratu ze Wschodu]], że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od [[ST44|wynalazku z Ługańska]]. |
||
== Galeria SP47 == |
|||
<gallery> |
|||
Plik:Sp47-001.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie |
|||
Plik:Sp47.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie |
|||
</gallery> |
|||
{{Stub|trans}} |
{{Stub|trans}} |
||
{{Ciężarówki}} |
{{Ciężarówki}} |
Wersja z 20:02, 27 paź 2015
Szablon:Tspalona spalinowa lokomotywa polskiej PRL-owskiej produkcji. Podczas trzech czterech lat wyprodukowano tylko 54 sztuki tej kopalni smrodu, bo konstruktorom się nie chciało splaszczać i rozszerzać lokomotywy (a ta była właśnie taka). Dwie ostatnie powstały już wtedy, gdy w Poznaniu produkowano elektrowozy EU07, od pozostałych różniły się innymi żaluzjami, nie wiedzieć po co zmienianymi. Obecnie masowo przerabiane na ST46, bo już tylko od czasu do czasu któraś Węgliniecka ciągnie pociąg pasażerski aż do Forst, Görlitz czy Cottbus bo już nie ciągają pociągów pasażerskich ze względu na popsute ogrzewacze.
Nazwy żargonowe lokomotywy
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej siostra. Bardziej by pasowała nazwa "Plaskacz" lub "Placek".
Galeria
- Su46-033.jpg
SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu Bhp
SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w Węglińcu
SU46-009 na stacji w Słupsku
Podobne
SP47
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Niczym się nie różni od SU46, tylko skrótem i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania konstruując SP47 tak bardzo narazili się Wielkiemu Bratu ze Wschodu, że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od wynalazku z Ługańska.
Galeria SP47
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym. Szablon:Ciężarówki