Pesa Krakowiak: Różnice pomiędzy wersjami
(→Zalety) |
(→Wady) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
*Częste awarie<ref> Średnio 80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref> |
*Częste awarie<ref> Średnio 80 awarii rocznie w jednym tramwaju, dane z pierwszego roku użytkowania</ref> |
||
*Wadliwie działająca informacja pasażerska |
*Wadliwie działająca informacja pasażerska |
||
*Latem |
*Latem gorąco jak w [[Konstal 105Na|stopiątce]]. |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
||
Wersja z 10:35, 26 lis 2020
Krakowiaczek jeden miał awarii siedem
- wszystko jasne
Pesa 2014N ps „Krakowiak” – najbardziej awaryjny tramwaj w Krakowie i zarazem najdłuższy w Polsce. Jego pojawienie się w centrum oznacza dwie rzecz – tłok i zatrzymanie w ruchu lub paraliż połowy miasta. Zależy gdzie strzeli focha.
Budowa i wyposażenie
Jak każdy szanujący się tramwaj posiada pantograf, który raz na rok musi odłączyć się od tramwaju w celu zasięgnięcia rady u starszych kolegów z pracy. Robi to najczęściej w zajezdni. Posiada wózki w konfiguracji 2+1+0+2. Oznacza to, że Pierwszy i ostatni człon jest stabilny, a w trzecim rzuca jak kurier paczkami. Przez to tramwaj jest w stanie wykoleić się na prostym torze. Klimatyzacja działa w tym tramwaju dziwnie. Latem obniża temperaturę o 5 stopni mniej niż na zewnątrz, czyli przy 35 na polu w tramwaju działa ogrzewanie, dziwne czyż nie?
Zalety
- Podczas pobytu kanarów w tym wehikule jest spora szansa, że Cię nie skontrolują.[1]
- Możliwość ładowania telefonu
- Można przyrządzić tosty[2]