1 (liczba): Różnice pomiędzy wersjami
M (poprawa makr <math>) |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
Wzór na jeden:<br/> |
Wzór na jeden:<br/> |
||
<math>1=1</math> |
<math>1=1</math> |
||
<br><math>45654 |
<br><math>45654 \cdot (x^67) +22 + k \cdot o \cdot ń = 1 </math> |
||
Lub po skróceniu:<br/> |
Lub po skróceniu:<br/> |
||
<math>\int_{K} {\frac {\pi(P dx + Q dy)}{Hwdp^5}}=\iint_{D} ({\frac {\partial{Q}}{\partial{x}}-\frac {\partial{P}}{\partial{y} |
<math>\int_{K} {\frac {\pi(P dx + Q dy)}{Hwdp^5}}=\iint_{D} ({\frac {\partial{Q}}{\partial{x}}-\frac {\partial{P}}{\partial{y} \cdot \frac {twoj}{stary}}){\pi^3}}</math> |
||
Łatwo można dowieść, iż 0.999... = 1. |
Łatwo można dowieść, iż 0.999... = 1. |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
<math>1/3=0.333...</math> |
<math>1/3=0.333...</math> |
||
<math>1/3 |
<math>1/3 \cdot 3=1</math> |
||
<math>0.333... |
<math>0.333...\cdot 3=0.999...</math> |
||
A więc <math>0.999...=1</math>. Proste, prawda? |
A więc <math>0.999...=1</math>. Proste, prawda? |
Wersja z 03:42, 22 sie 2007
Jeden jest liczbą przed dwójką i przed trójką, a także przed trzydziestką piątką. Prawdopodobnie też przed sto pięćdziesiątką dziewiątką, ale nie chciało mi się sprawdzać.
1 jest liczbą magiczną. Po pomnożeniu dowolnej liczby przez jeden, otrzymujemy tę samą liczbę. Wyjątkiem od tej reguły jest 0. Po pomnożeniu zera przez 1 otrzymujemy bowiem zero.
1 posiada własność paradoksu nieprzemienności. Choć w wielu zbiorach jest pierwszą liczbą, jeden nie jest liczbą pierwszą.
Jeden w matematyce
Wzór na jeden:
Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle 45654 \cdot (x^67) +22 + k \cdot o \cdot ń = 1 }
Lub po skróceniu:
Łatwo można dowieść, iż 0.999... = 1.
A więc . Proste, prawda?
Jeden w języku polskim
Jeden sie używa do wyeksponowania treści metaforycznych w wypowiedzianym zdaniu. Przykład:
"Chcesz poklikać?" - zdanie bez wyeksponowanej treści metaforycznej
"CHcEsz poKlikać??!11!1!jeden" - zdanie z wyeksponowaną treścią metaforyczną
Jeden w polskim systemie edukacji
Stopień 1 na świadectwie nie oznacza bynajmniej wiedzy z pierwszej ręki. Wręcz przeciwnie - stopień 1 otrzymany przez ucznia może zablokować jego dalszą karierę na szczeblach krajowej oświaty. Na szczęście Roman I Litościwy przedsięwziął kroki mające na celu ukrócenie barbarzyńskiego procederu oblewania egzaminu dojrzałości przez ocenę 1.