Pociąg: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (robot dodaje: fi:Juna, pt:Trem)
M
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Tgv-icon.png|thumb|200px|Ikonka pociągu]]
[[Grafika:Tgv-icon.png|thumb|200px|Ikonka pociągu]]
[[Grafika:Baterie.jpg|thumb|200px|Bateryjny pociąg]]
[[Grafika:Baterie.jpg|thumb|200px|Bateryjny pociąg]]
'''Pociąg''' (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ''ciapąg'') – środek transportu składający się z [[lokomotywa|lokomotywy]], [[wagon|wagonów]], [[maszynista|maszynisty]], [[kierownik pociągu|kierownika pociągu]] i [[konduktor|konduktorów]]. Został wymyślony w roku tysiąc osiemset którymś, aby [[szyny]], [[rogatka|rogatki]], [[semafor]]y i [[dworzec kolejowy|dworce kolejowe]] miały jakieś zastosowanie.
'''Pociąg''' (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ''ciapąg'') – środek transportu składający się z [[lokomotywa|lokomotywy]], [[wagon|wagonów]], [[maszynista|maszynisty]], [[kierownik pociągu|kierownika pociągu]] i [[konduktor|konduktorów]]. Został wymyślony w roku 1829, aby [[szyny]], [[rogatka|rogatki]], [[semafor]]y i [[dworzec kolejowy|dworce kolejowe]] miały jakieś zastosowanie.


Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.

Wersja z 20:47, 24 sie 2007

Ikonka pociągu
Bateryjny pociąg

Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg) – środek transportu składający się z lokomotywy, wagonów, maszynisty, kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1829, aby szyny, rogatki, semafory i dworce kolejowe miały jakieś zastosowanie.

Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez pasażerów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.

Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans