Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 14: | Linia 14: | ||
* Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l |
* Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l |
||
* Cena – 10 tys koron czeskich |
* Cena – 10 tys koron czeskich |
||
* Napęd na wszystkie koła |
* Napęd na wszystkie koła zapasowe |
||
{{stubmot}} |
{{stubmot}} |
Wersja z 19:25, 6 wrz 2007
Garbus – samochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Porsche, wówczas współpracujący dla Mercedesa. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Porsche wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma VW.
Dane techniczne
- Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
- Moc maksymalna – 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
- Moment obrotowy – 0,01 nM
- 0 - 100 km/h – 15 s
- V-max – 150 km/h (250 km/h ze stromej górki)
- droga hamowania z 100 km/h – 80 m
- Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
- Średnie spalanie – 5 l/5 km
- W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik i 2 tony blach
- Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
- Cena – 10 tys koron czeskich
- Napęd na wszystkie koła zapasowe