Tramwaj: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 5: Linia 5:


==Pasażerowie tramwaju==
==Pasażerowie tramwaju==
drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem
drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem.
Częstymi pasażerami tramwajów są również [[żule]]. Mogą się oni cieszyć nieodpłatną prywatnością, ponieważ jeżeli żul siedzi z przodu tramwaju, to wszyscy inni pasażerowie przechodzą na jego tył. Żule i menele nie stanowią również obiektów zainteresowań dla uporczywych [[kanarów]].


Miastem o największej ilości tramwajów jest [[Szczecin]], którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są [[Zajezdnia Pogodno]] i [[Zajezdnia Sztuki]].
Miastem o największej ilości tramwajów jest [[Szczecin]], którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są [[Zajezdnia Pogodno]] i [[Zajezdnia Sztuki]].

Wersja z 23:33, 24 lis 2007

Tramwaj (zwany także przecinakiem) - Pojazd poruszający się na metalowych kołach, które suną po metalowych patykach zwanymi szynami ortopedycznymi. Najczęściej tramwaj jest jak kobieta: robi skoki w bok i nie prowadzi się prosto.

Budowa zewnętrzna

pudło osadzone na najczęściej 3 parach kół i jednym okręgu. Z przodu możemy znaleźć pręt stalowy służący do wbijania się w inne tramwaje celem ich przyczepienia.

Pasażerowie tramwaju

drobnomieszczanie, oraz wszelka inna masa niesmrodziarzy + motorniczy, któremu dodatkowo płacą za jazdę tramwajem. Częstymi pasażerami tramwajów są również żule. Mogą się oni cieszyć nieodpłatną prywatnością, ponieważ jeżeli żul siedzi z przodu tramwaju, to wszyscy inni pasażerowie przechodzą na jego tył. Żule i menele nie stanowią również obiektów zainteresowań dla uporczywych kanarów.

Miastem o największej ilości tramwajów jest Szczecin, którego dyktator nazwał "wsią z tramwajami". Jeździ tam ponad 50 linii i krzywych tramwajowych, ulokowanych w zajezdniach tramwajowych, których najbardziej znanymi są Zajezdnia Pogodno i Zajezdnia Sztuki.

Klasyfikacja tramwajów

Sitki

Fachowa nazwa: cityrunner. W Łodzi jedynie linia 10 jest obsługiwana przez niego. Ważną wadą jest brak śmietniczek.

Citki

Fachowa nazwa: Citadis. Tramwaje te są eksploatowane w Gdańsku i Katowicach. Mają one zalety takie jak niska podłoga i to, że w ogóle jeżdżą (jak jeżdżą). Wadami natomiast są fotele powtykane wszędzie gdzie się da (nie eksploatowane ze względu na brak miejsca na kończyny dolne) i wymagany przegląd co 150 kilometrów.

Trupki

Zwane też villagerunner. Klasyczne tramwaje. Posiadają krzesła z czerwonego plastiku, wszystkie drzwi otwiera motorniczy, posiadają brązowe kasowniki z oczkami obok siebie lub tzw. mordki.

Trupki modernizowane

Mogą mieć przyciski do drzwi, krzesła wyściełane ohydną niebieską tkaniną (?) oraz nowsze kasowniki.

Niebieskie piszczki

Z zewnątrz jak trupki ale wewnątrz są stylizowane w kolorze niebieskim i żółtym. Kabina motorniczego posiada zaawansowany komputer podający napięcie i natężenie (przydatne do nauki prawa Ohma), oraz jest niżej niż zwykle. Niektóre okropnie piszczą przy hamowaniu.

Sititrupki

Bardzo unowocześnione, drugi wagon nie ma kabinki motorniczego co zwiększa bardzo jego pojemność, często mają krzesła z tkaniną z logiem MPK. Jednak mogą mieć nawet kasowniki brązowe z oczkami obok siebie. Przyciski do drzwi zielone w obudowie żółtej.

Klasyfikacja ze względu na kasowniki

Nieodpowiednia dla Sitków.

Standardowy

Dwa kasowniki (przedni i środkowy), tylnego brak.

Niestandardowy

Trzy kasowniki, z czego jeden nie działa.

Fenomen

Są trzy kasowniki w wagonie i wszystkie działają.

Zobacz też:

Szablon:Stubtrans