Trabant: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
Linia 1: Linia 1:
'''Trabant''' (zwany również Trabim, Trampkiem, Trampoliną, Zemstą Honeckera, Fordem Kartonem, Mydelniczką) – samochód produkowany a w latach 1957 – 1991 w fabryce JEB Scheissenring Plastikenwerke w Cfikał, w części Niemiec słynącej z NRD-owskich pływaczek.
[[Grafika:Trabant w normalnej scenerii.jpg|thumb|Trabant von Wspaniały - w swojej codziennej drodze do pracy.]]


'''Trabant''' - coś wykonane w 95 % z plastiku i betonu, a na dodatek to jeszcze potrafi jechać.


== Historia ==
==Początki Wielkiego Wspaniałego Trabanta==


Korzeni tego wpaniałego wozu należy szukac już w prehistorii, gdzie to nasi przodkowie stworzyli koło. W miarę upływu kolejnych stuleci tworzono nowe wizje czegoś coś jeździ.


Trabant (czyli po polskiemu Satelita) P-600 swoją nazwę zawdzięcza Sputnikowi – małej szybującej w kosmosie kulce z trzema antenkami wystrzelonej przez Sowietów w latach 50-tych, która swoim pikaniem słyszalnym w radioodbiornikach na ziemi zapoczątkowała erę podboju kosmosu oraz filmów o kosmitach.
===Przeznaczenie - czyli po co ktoś to stworzył:===
Trabant był ewaluacją jeszcze gorszego badziewia zwanego P-70, którego już nikt nie pamięta. To właśnie w P-70 zastosowano po raz pierwszy karoserię z duroplastu – bardzo lekkiego i odpornego na deszcz oraz wiatr materiału na kajaki. Później z duroplastu robiono również karoserię Trabanta.
To tylko niektóre funkcje do jakich został przeznaczony ten cud techinki...
W 1964 roku zaprezentowano nowy model o oznaczeniu P-601. Jedynka na końcu symbolizowała największą i jednocześnie najistotniejszą modyfikację w stosunku do poprzednika: zmianę oznaczenia z P-600 na P-601.
*za dawnych czasów woził burżuazję w Rosji: niejakiego [[Lenin]]a, [[Józef Stalin|Stalina]], a także [[George Bush|George'a Dablju Busha]].
W 1990 roku w trabancie zaczęto montować silnik z Volkswagena Polo. Przy okazji poczyniono kilka modyfikacji, które miały zadbać o to, aby plastikowy Trabant wzbogacony o Volkswagenowski silnik nie odfrunął z powodu nadmiaru mocy.
*przewóz [[Pan Zdzisiu|pana Zdzisia]] do pracy oraz kilkanaście [[kot|kotów]] za jednym razem
W 1991 roku zaniechano produkcji Trabanta ze względów na niebezpieczne praktyki niektórych kierowców polegające na montowaniu do Trabanta silnika od sportowej wersji Volkswagena Golfa, co kończyło się częstymi zawałami u kierowców Mercedesów, Audi i BMW ścigającymi się z Trampkami spod świateł.
*przemyt przez granicę piętnastu ludzi (jednym rzutem) [[grafika:Trabant-gniazdo.jpg|thumb|right|Zadowoleni właściciele trabanta]]
Trabant był bardzo chętnie kupowanym autem w NRD. Jego jedynym konkurentem była komunikacja miejska oraz państwowa kolej. Od złożenia zamówienia na samochód do jego otrzymania mijało zazwyczaj 10 lat. Miał on duży bagażnik i bez problemu mieścił kierowcę oraz trójkę masochistów.
*dowożenie pięćdziesięciu skrzynek piwa i wódki do sklepu monopolowego
*miejsce stałego zameldowania
*autobus
*dowóz heroiny do [[Stany Zjednoczone Ameryki Północnej|Ameryki]] z [[ZSRR]]
*doniczka
*wystrój ogródka
*niektórzy mówią, że jako samochód, ale to kłamcy
*początkowo miał służyć jak broń do polowania na zające


==Dane techniczne==
*wymiary - 2/3/0.5 (milimetry)
*liczba drzwi - od 0 do 6
*typ nadwozia - sportsedany, haczbaki,kombi,kabrio
*pojemność skokowa - 0,056 l
*liczba cylindrów (wliczając kierowcę i pasażera) - 2
*liczba tłuków (tłoków)(również wliczając kierowcę i pasażera) - 2
*przyspieszenie do "setki" - w zależności od ilości wódki zabranej ze sobą
*droga hamowania - około 0,36km
*prędkość maksymalna - 263 metry na godzinę/po podrasowaniu 380 kilometrów na rok świetlny
*prędkość minimalna - 0,015 cm/h
*masa (wliczając kierowcę i fotele) - 65 kg.
*pojemnośc bagażnika - od 5 do 10 skrzynek piwa
*zużycie "paliwa" - w zależności od predyspozycji kierowcy i liczby kradzionych krów na tylnym siedzeniu
*ilość miejsc - nie do przeliczenia
*karoseria - z niebywale wytrzymałego plastiku, odporna na rdzę, metoda naprawcza: Kropelka
*w przypadku niemożności naprawienia trabanta można bez większych przeszkód, za pomocą nożyczek do papieru, przerobić cały pojazd na plastikowe widelce z Tesco.


==Tuning==
== Silniki ==
Wydaje się że trabant jest na tyle wspaniały, że nie potrzebuje tuningu. Jednak [[Wielcy Przedwieczni]] starają się udoskonalić doskonałość...
[[grafika:Trabant.jpg|thumb|left|Wariant numer jeden]]


Do roku 1989 montowano w Tabancie półcylindrowy silnik o pojemności naparstka. Paliwo tłoczone było do silnika siłą grawitacji z umieszczonego pod maską zbiornika paliwa. Istotne było, aby przed każdym dłuższym postojem zakręcić specjalny kranik przy zbiorniku, gdyż inaczej benzyna mogła najzwyczajniej przelać się przez silnik i uciec rurą wydechową.


Od roku 1991 montowano w Trabancie silnik Volkswagena o normalnej pojemności, osiągach i brzmieniu. Niestety auto nie nadążało za silnikiem.


*Wariant numer jeden został przedstawiony poraz pierwszy na targach samochodowych w Montrealu. Charakteryzuje się większą ilością "koni", większym przyspieszeniem, a także większą oszczędnością paliwa (do 10 litrów wódki na 100km). Ponadto nowoczesny prawie hydrauliczny system kierowniczy został stworzony przez niejakiego Masła...


== Bezpieczeństwo ==




Co zaskakujące przeprowadzone w latach 90-tych testy zderzeniowe wykazały, że trabant jest bezpieczniejszy od Cinquecento. Zawdzięcza to swojej plastikowej karoserii wyższej w stosunku do blachy wytrzymałości na zgniatanie. I rzeczywiście – duroplast nie gniótł się, a najzwyczajniej w świecie pękał na kawałki i rozpadał na szybujące w powietrzu ostre tafle tworzywa, siejące śmierć wśród przechodniów i pasażerów.
[[Grafika:Trabant wariant numer 2.jpg|thumb|right|Wariant numer dwa]]


*Wariant numer dwa powstał z mydelniczki, zapałek, koł oraz 25 kg. halogenów. Charakteryzuje się pięknym zarysem kadłuba. Prowadzono nawet próby, aby stał się flagowym okrętem polskiej marynarki. Jednak ze względu na rodzaj paliwa - denaturatu - po licznych protestach marynarzy, którzy często korzystają z denaturatu, decyzję odłożono do przyszłego roku.


== Herpa ==
[[Grafika:Trabant-betoniarka.jpg|thumb|left|Wariant numer trzy]]




W 2007 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie firma Herpa zaprezentowała swój nowy samochód stylistyką nawiązujący do Trabanta. Niestety nie można było do niego wsiąść ani się nim przejechać, gdyż został on wykonany w skali 1:10.
*Wariant numer trzy... Tak to nie złudzenie, to jest BETONIARKA... W końcu po co marnować materiały na potężne i nieporęczne betoniarki skoro każdy z nas może stworzyć swoją z mydelniczki i zapałek oraz akwarium.Dzięki tej maszynie można w zbiorniku pędzić bimber, bez żadnych zahamowań... Pojemność zbiornika 25l., udźwig-300...ton...czystego spirytu...


[[grafika:Trabant-straż.jpg|thumb|right|Wariant numer cztery]]


== Trabant przedmiotem kultu ==




Trabant był tak absurdalny jak komunizm - po upadku żelaznej kurtyny stał się więc jego symbolem i przedmiotem kultu. Powstało wiele osobliwych wersji Trabanta wykonanych przez jego miłośników w przydomowych garażach, jak np. Trabant-Autobus, Trabant-Limuzyna czy Trabant-MonsterCar.


*Wariant numer cztery... A myślałem, że betoniarki to już nic nie przebije...
<br clear="all">
{{marki}}


== Galeria ==
[[Kategoria:Marki samochodów]]


<gallery>
[[cs:Trabant Aussicht]]
Grafika:P70.jpg|''P-70''
[[de:Trabant]]
Grafika:P-600.jpg|''P-600''
[[en:Trabant]]
Grafika:P-601.jpg|''P-601''
[[pt:Trabant]]
Grafika:Kamping.jpg|''Trabant Kamping''
Grafika:Limo.jpg|''Trabant Limuzyna''
Grafika:Monstetrabi.jpg|''Trabant Monster Truck''
Grafika:Trabibus.jpg|''Trabant Autobus''
Grafika:herpa.jpg|''Herpa - nowy Trabant w skali 1:10''
</gallery>

Wersja z 22:54, 21 gru 2007

Trabant (zwany również Trabim, Trampkiem, Trampoliną, Zemstą Honeckera, Fordem Kartonem, Mydelniczką) – samochód produkowany a w latach 1957 – 1991 w fabryce JEB Scheissenring Plastikenwerke w Cfikał, w części Niemiec słynącej z NRD-owskich pływaczek.


Historia

Trabant (czyli po polskiemu Satelita) P-600 swoją nazwę zawdzięcza Sputnikowi – małej szybującej w kosmosie kulce z trzema antenkami wystrzelonej przez Sowietów w latach 50-tych, która swoim pikaniem słyszalnym w radioodbiornikach na ziemi zapoczątkowała erę podboju kosmosu oraz filmów o kosmitach. Trabant był ewaluacją jeszcze gorszego badziewia zwanego P-70, którego już nikt nie pamięta. To właśnie w P-70 zastosowano po raz pierwszy karoserię z duroplastu – bardzo lekkiego i odpornego na deszcz oraz wiatr materiału na kajaki. Później z duroplastu robiono również karoserię Trabanta. W 1964 roku zaprezentowano nowy model o oznaczeniu P-601. Jedynka na końcu symbolizowała największą i jednocześnie najistotniejszą modyfikację w stosunku do poprzednika: zmianę oznaczenia z P-600 na P-601. W 1990 roku w trabancie zaczęto montować silnik z Volkswagena Polo. Przy okazji poczyniono kilka modyfikacji, które miały zadbać o to, aby plastikowy Trabant wzbogacony o Volkswagenowski silnik nie odfrunął z powodu nadmiaru mocy. W 1991 roku zaniechano produkcji Trabanta ze względów na niebezpieczne praktyki niektórych kierowców polegające na montowaniu do Trabanta silnika od sportowej wersji Volkswagena Golfa, co kończyło się częstymi zawałami u kierowców Mercedesów, Audi i BMW ścigającymi się z Trampkami spod świateł. Trabant był bardzo chętnie kupowanym autem w NRD. Jego jedynym konkurentem była komunikacja miejska oraz państwowa kolej. Od złożenia zamówienia na samochód do jego otrzymania mijało zazwyczaj 10 lat. Miał on duży bagażnik i bez problemu mieścił kierowcę oraz trójkę masochistów.


Silniki

Do roku 1989 montowano w Tabancie półcylindrowy silnik o pojemności naparstka. Paliwo tłoczone było do silnika siłą grawitacji z umieszczonego pod maską zbiornika paliwa. Istotne było, aby przed każdym dłuższym postojem zakręcić specjalny kranik przy zbiorniku, gdyż inaczej benzyna mogła najzwyczajniej przelać się przez silnik i uciec rurą wydechową.

Od roku 1991 montowano w Trabancie silnik Volkswagena o normalnej pojemności, osiągach i brzmieniu. Niestety auto nie nadążało za silnikiem.


Bezpieczeństwo

Co zaskakujące przeprowadzone w latach 90-tych testy zderzeniowe wykazały, że trabant jest bezpieczniejszy od Cinquecento. Zawdzięcza to swojej plastikowej karoserii wyższej w stosunku do blachy wytrzymałości na zgniatanie. I rzeczywiście – duroplast nie gniótł się, a najzwyczajniej w świecie pękał na kawałki i rozpadał na szybujące w powietrzu ostre tafle tworzywa, siejące śmierć wśród przechodniów i pasażerów.


Herpa

W 2007 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie firma Herpa zaprezentowała swój nowy samochód stylistyką nawiązujący do Trabanta. Niestety nie można było do niego wsiąść ani się nim przejechać, gdyż został on wykonany w skali 1:10.


Trabant przedmiotem kultu

Trabant był tak absurdalny jak komunizm - po upadku żelaznej kurtyny stał się więc jego symbolem i przedmiotem kultu. Powstało wiele osobliwych wersji Trabanta wykonanych przez jego miłośników w przydomowych garażach, jak np. Trabant-Autobus, Trabant-Limuzyna czy Trabant-MonsterCar.


Galeria