Disco polo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 80.54.64.253. Autor wycofanej wersji to 79.185.168.116.)
Linia 2: Linia 2:


==Historia==
==Historia==
Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy [[Polsat]] zaczął emitować o nim programy (''Disco Polo Live'', ''Disco Relax''), w których występowały takie znakomitości jak [[Shazza]], czy [[Bohdan Smoleń]]. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.
Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy [[Polsat]] zaczął emitować o nim programy (''Disco Polo Live'', ''Disco Relax''), w których występowały takie znakomitości jak [[Shazza]], czy [[Bohdan Smoleń]] i Vader. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.


Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież są w 90% coverami tamtejszych.
Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież są w 90% coverami tamtejszych.

Wersja z 00:09, 5 sty 2008

Disco polo – nurt muzyki rozrywkowej wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych. Jeden z najbardziej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się bezwyjątkowo wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać.

Historia

Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy Polsat zaczął emitować o nim programy (Disco Polo Live, Disco Relax), w których występowały takie znakomitości jak Shazza, czy Bohdan Smoleń i Vader. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.

Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież są w 90% coverami tamtejszych.

Teksty

Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, a najczęściej – wakacyjna.

Budowa piosenek

  • wstęp i wprowadzenie do tematu – podmiot ukazuje imię swojej nowej miłości, opowiada o niej.
  • rozbudowanie motywu – trudności związane z miłością.
  • łączniki – wesołe i rytmiczne przedłużone do granic możliwości „o”, bądź też inna samogłoska.
  • refren – kilka prostych słów o łamaniu serca, płaczu, smutku i lamencie. Powtarzany wielokrotnie z drobnymi modulacjami i zmianą łączników.
  • zakończenie – bolesny koniec związku lub jego podtrzymanie. Do wyboru.