Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Zalety) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[grafika:126-katalog.jpg|right|thumb|200px|Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania]] |
[[grafika:126-katalog.jpg|right|thumb|200px|Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania]] |
||
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]] |
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]] |
||
'''Fiat 126p''' |
'''Fiat 126p (Fantastyczno Idiotyczny Autobus Turystyczny 1-drzwiowy, 2-miejscowy 6-krotnie pomniejszony )'''-polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku. |
||
==Zalety== |
==Zalety== |
Wersja z 14:55, 30 kwi 2008
Fiat 126p (Fantastyczno Idiotyczny Autobus Turystyczny 1-drzwiowy, 2-miejscowy 6-krotnie pomniejszony )-polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę, przednią szybę i powietrze w kabinie.
- Samochód czysto rodzinny, pomieści tatę masochistę, mamę masochistkę i ich pocieszne masochiściątka.
- Maluch miał automatycznie otwierane szyby, gdy trzasło się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
Wady
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima sie zacina (chłodzenie działa tylko zimą).
- Maluch największą prędkość osiąga podczas holowania go.
Galeria
- Aston martin 126p.jpg
Wersja WRC