Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.5.219.173. Autor wycofanej wersji to 94.42.26.149.)
Linia 1: Linia 1:
[[grafika:126-katalog.jpg|right|thumb|200px|Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania]]
[[grafika:126-katalog.jpg|right|thumb|200px|Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania]]
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]]
[[Grafika:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]]
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku. Niektóre "dresy" posiadają wersję WRC (Warcy, Rycy, Cescy).
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku.


==Zalety==
==Zalety==

Wersja z 20:43, 15 cze 2008

Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania
Projekt Fiata 126p

Fiat 126p (Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego) – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.

Zalety

  • Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
  • Silnik z tyłu - chroniony przed zderzeniem przednim.
  • W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
  • Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę i powietrze w kabinie.
  • Samochód czysto rodzinny, pomieści tatę masochistę, mamę masochistkę i ich pocieszne masochiściątka.
  • Maluch miał automatycznie otwierane szyby, gdy trzasneło się drzwiami.
  • Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
  • Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
  • Strefy zgniotu, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku.
  • Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
  • Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
  • Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
  • Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
  • Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha
  • Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
  • Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.

Wady

  • Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
  • Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
  • Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
  • Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
  • Często rdzewieją szyby z przodu.
  • Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
  • Czasem klima sie zacina (chłodzenie działa tylko zimą).
  • Maluch największą prędkość osiąga podczas holowania go.
  • Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza) trzeba hamować nogami.
  • Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
  • Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.

Galeria

Zobacz też

Słownik
Zobacz w słowniku:
Fiat 126p
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Szablon:Ok