Drifting: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Sir Damiinho. Autor wycofanej wersji to 83.16.230.154.) |
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.16.230.154. Autor wycofanej wersji to Nini.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Drifting''' – dyscyplina [[sporty motorowe|sportu motorowego]] uprawiana głównie przez nudzących się i nienarzekających na brak gotówki facetów, którzy nie osiągnęli niczego w życiu, więc próbują sił w sportach. |
'''Drifting''' – dyscyplina [[sporty motorowe|sportu motorowego]] uprawiana głównie przez nudzących się i nienarzekających na brak gotówki facetów, którzy nie osiągnęli niczego w życiu, więc próbują sił w sportach. |
||
Film: "Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift" bazuje na klasycznym drift'cie, z elementami nowoczesnego drift'u, wykorzystując pół zawodowych drifterów. |
|||
== Historia == |
== Historia == |
Wersja z 11:26, 17 lip 2008
Drifting – dyscyplina sportu motorowego uprawiana głównie przez nudzących się i nienarzekających na brak gotówki facetów, którzy nie osiągnęli niczego w życiu, więc próbują sił w sportach.
Film: "Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift" bazuje na klasycznym drift'cie, z elementami nowoczesnego drift'u, wykorzystując pół zawodowych drifterów.
Historia
Sport narodził się w Japonii. Tamtejsi młodzi ludzie ścigali się samochodami w górach. Najczęściej takie wyścigi kończyły się spadnięciem z urwiska. To właśnie takie zasady wyznawali pierwsi drifterzy – wygrywa ten, który nie spadnie! W późniejszych latach ludzie kierowani większą chęcią utrzymania się przy życiu przenieśli go na tory wyścigowe. I co teraz? Z toru nie da się spaść, więc wymyślili nowe zasady. W górach najczęstrzą techniką jazdy było tak zwane „zapierdalanie na ślepo”. Przy takiej postawie kierowcy, samochód najczęściej wpadał w poślizg, a kierowca usiłował go z niego wyprowadzić tak, żeby przeżyć. Japończycy podchwycili ten pomysł i w tej chwili drifting utożsamiany jest z jazdą poślizgami.
Jak oceniany jest drifting?
Obecnie w driftingui liczy się styl, jakość. Podczas zawodów oceniane są:
- brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
- długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)