Disco polo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Towarzysz Alchemik. Autor wycofanej wersji to 82.139.49.220.)
(popr. format. wiki)
Linia 9: Linia 9:
Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, a najczęściej – wakacyjna.
Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, a najczęściej – wakacyjna.


===Tekst 1:===
Tekst1:
<poem>
"Miłość odchodzi"- słyszę znów z Twoich ust.
"Miłość odchodzi"- słyszę znów z Twoich ust.
Zawsze prawda miała jakiś sens.
Zawsze prawda miała jakiś sens.
Linia 15: Linia 16:
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.


Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
'''Ref.:''' Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
Jesteś szalona.


2. Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój.
'''2.''' Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój.
Ty odchodzisz, wszystko kończy się.
Ty odchodzisz, wszystko kończy się.
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak.
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.


Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
'''Ref.:''' Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.
Jesteś szalona.
</poem>


===Tekst 2:===
Tekst2:
<poem>
Gdy sześć lat skonczyłem do szkoly był czas
Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas
Malenka Marzenka żegnala mnie tak
Maleńka Marzenka żegnała mnie tak
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest
Me serce zranione do Ciebie wciąż lgnie
Me serce zranione do Ciebie wciąż lgnie
I tuląc sie do mnie mowiła mi tak
I tuląc się do mnie mówiła mi tak
Nie przejmuj sie miły bo to pierwszy raz
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz


Ref:
'''Ref:'''
Majteczki w kropeczki o ho ho ho
Majteczki w kropeczki o ho ho ho
Niebieskie wstążeczki o ho ho ho
Niebieskie wstążeczki o ho ho ho
Bielutki staniczek o ho ho ho x 2
Bielutki staniczek o ho ho ho '''x2'''
Malenki guziczek o ho ho ho
Maleńki guziczek o ho ho ho


To caly mundurek tych naszych pan
To caly mundurek tych naszych pań
Z koronek i tiulek to ja mówię wam
Z koronek i tiulek to ja mówię wam


Linia 54: Linia 57:
To zawsze mówiły to mój pierwszy raz
To zawsze mówiły to mój pierwszy raz


Ref:
'''Ref.:'''

Lat mam dwadzieścia
Lat mam dwadzieścia
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór
Ja sama no przestan, ja wciąż boję się
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się
Czy Ty to rozumiesz, że wstyd mi i źle
Czy Ty to rozumiesz, że wstyd mi i źle
Gdy wreszcie zrozumiesz co tak martwi nas
Gdy wreszcie zrozumiesz co tak martwi nas
Wy nigdy nie wiecie, że to pierwszy raz
Wy nigdy nie wiecie, że to pierwszy raz


Ref /x2
'''Ref. /x2'''
</poem>


Dycha dla tego, kto znajdzie piosenkę disco polo nieopowiadającą o miłości do dziewczyny i o gorącym lecie i parówkach.
Dycha dla tego, kto znajdzie piosenkę disco polo nieopowiadającą o miłości do dziewczyny i o gorącym lecie i parówkach.

Wersja z 16:50, 4 sie 2008

Disco polo – nurt muzyki rozrywkowej wywodzący się z przaśnych przyśpiewek ludowych. Jeden z najmocniej odciśniętych śladów polskiej kultury masowej przede wszystkim lat 90. Dziś przy disco polo bawią się bezwyjątkowo wszyscy, ale tylko mniejsza część społeczeństwa ma odwagę się do tego przyznać. Jawni odbiorcy muzyki to zwykle dresiarze i najniższa klasa społeczna.

Historia

Polski rodzaj muzyki dyskotekowej rozwinął się, gdy Polsat zaczął emitować o nim programy (Disco Polo Live, Disco Relax), w których występowały takie znakomitości jak Shazza, czy Bohdan Smoleń. W późniejszych latach programy upadały, między innymi przez próby promowania młodych talentów na siłę.

Na dzień dzisiejszy disco polo istnieje i ma się dobrze, ale hity, przy których macha kończynami młodzież są w 90% coverami tamtejszych.

Teksty

Miły dla ucha rytm okraszony jest tekstem, którego głębią jest miłość – pierwsza, niedojrzała, trudna, zakazana, toksyczna, a najczęściej – wakacyjna.

Tekst 1:

"Miłość odchodzi"- słyszę znów z Twoich ust.
Zawsze prawda miała jakiś sens.
Te dni jak bajka, piękne jak tysiąc róż.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.

Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.

2. Na pożegnanie dajesz mi uśmiech swój.
Ty odchodzisz, wszystko kończy się.
Kochałem Cię i Twe szaleństwa mocno tak.
Ty się śmiałaś zawsze no i cześć.

Ref.: Jesteś szalona, mówię Ci.
Zawsze nią byłaś, skończ już wreszcie śnić.
Nie jesteś aniołem, mówię Ci.
Jesteś szalona.

Tekst 2:

Gdy sześć lat skończyłem do szkoły był czas
Maleńka Marzenka żegnała mnie tak
Zostawiasz mnie sama ach czemu tak jest
Me serce zranione do Ciebie wciąż lgnie
I tuląc się do mnie mówiła mi tak
Nie przejmuj się miły bo to pierwszy raz

Ref:
Majteczki w kropeczki o ho ho ho
Niebieskie wstążeczki o ho ho ho
Bielutki staniczek o ho ho ho x2
Maleńki guziczek o ho ho ho

To caly mundurek tych naszych pań
Z koronek i tiulek to ja mówię wam

Kolonie, wycieczki poznałem nie raz
Obozy sportowe zaliczyłem też
Druhenki sportsmenki tam kochały mnie
Tam także poznałem slów znaną mi treść
Choć lata mijały i szybko biegł czas
To zawsze mówiły to mój pierwszy raz

Ref.:
Lat mam dwadzieścia
W mojej głowie nuci zgodnie damski chór
Ja sama no przestań, ja wciąż boję się
Czy Ty to rozumiesz, że wstyd mi i źle
Gdy wreszcie zrozumiesz co tak martwi nas
Wy nigdy nie wiecie, że to pierwszy raz

Ref. /x2

Dycha dla tego, kto znajdzie piosenkę disco polo nieopowiadającą o miłości do dziewczyny i o gorącym lecie i parówkach.

Budowa piosenek

  • wstęp i wprowadzenie do tematu – podmiot ukazuje imię swojej nowej miłości, opowiada o niej.
  • rozbudowanie motywu – trudności związane z miłością.
  • łączniki – wesołe i rytmiczne przedłużone do granic możliwości „o”, bądź też inna samogłoska.
  • refren – kilka prostych słów o łamaniu serca, płaczu, smutku i lamencie. Powtarzany wielokrotnie z drobnymi modulacjami i zmianą łączników.
  • zakończenie – bolesny koniec związku lub jego podtrzymanie. Do wyboru.


Zobacz też