Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 14: | Linia 14: | ||
==Tradycyjny wygląd trolejbusa== |
==Tradycyjny wygląd trolejbusa== |
||
* czułki na dachu |
|||
* Powyrywane grzejniki. |
|||
* skórzane kanapy w środku |
|||
* Podarte lub spalone siedzenia. |
|||
* pstrokaty kontener |
|||
* Powybijane szyby. |
|||
* Podrapany lakier na karoserii. |
|||
* Dach pełen ptasich odchodów. |
|||
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
|||
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
[[Kategoria:Komunikacja miejska]] |
||
[[Kategoria:Transport]] |
[[Kategoria:Transport]] |
Wersja z 23:47, 30 sie 2008
Trolejbus - w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn.
Zasilanie
Trolejbusy są na prąd. Prąd bierze się z linii prądowych a one biegną z dalsza. Prąd czasem jest a czasem go nie ma. Gdy ludzie jadą do pracy, wtedy często prąd idzie na spacer.
Trolejbus jeździ na 600 volt. Voltów bywa więcej lub mniej. Gdy jest mniej, to trolejbus jedzie do tyłu, gdy więcej - to do przodu. Trolejbus żyje 100 lat lub dłużej, w zależności od liczy coriolisa.
Prąd idzie przez pałąki do silnika, spotykając po drodze oprów w postaci pasażerów. Ich wewnętrzna rezystancja wyrażana naskórkowością omowej oporności właściwej przepływ prądu utrudnia, toteż tym lepiej dla nich, jeśli nie są na jego drodze.
Obecność trolejbusu poznajemy po groźnie wyglądających pałąkach i wyciu lub innych dźwiękach wysokiej częstotliwości, biorących się z przerywania obwodu prądu. Przerywany obwód prądu piszczy, bo prąd nie lubi, jak się go rwie i musi trochę pokrzyczeć.
Przeciwnicy trolejbusów nie lubią ich ze strachu przed prądem, gdyż będąc małymi włożyli dwa palce do kontaktu, by sprawdzić, czy się zaświecą.
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- czułki na dachu
- skórzane kanapy w środku
- pstrokaty kontener