Heroes of Might and Magic: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 79.185.26.184. Autor wycofanej wersji to 79.186.113.172.) |
|||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Ogólnie o grze == |
== Ogólnie o grze == |
||
Heroes of Might and Magic charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu, chociaż (o dziwo!) i tak widzimy na tym koniu tylko naszego bohatera. Ponadto gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć armię większą od przeciwnika! |
Heroes of Might and Magic charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu, chociaż (o dziwo!) i tak widzimy na tym koniu tylko naszego bohatera. Ponadto gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć armię większą od przeciwnika! |
||
Dodatkowo podczas oblężenia trzeba mieć 4 razy większą armię od przeciwnika, zanim przedostaniesz się przez jego mury. A i tak potem tracisz prawie całą i zostaje ci jeden Czarny Smok. |
|||
== Gry w serii == |
== Gry w serii == |
||
Linia 31: | Linia 30: | ||
* Nowość: Bohater na swoim koniku przebiega przez kamienie. |
* Nowość: Bohater na swoim koniku przebiega przez kamienie. |
||
* Nowość - bunt stworków. Cyt Smoka Cienia: "A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?" |
* Nowość - bunt stworków. Cyt Smoka Cienia: "A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?" |
||
== Potwory == |
|||
Jak wiadomo seria "Hirołsów" cieszy się wielką ilością, różnorakich otworków, tfu! Potworków... które mają swoje poziomy i niby są zrobione tak, że każda jest równa sobie. |
|||
Przykładowe potworki w Heroesach każdego poziomu: |
|||
* 1 poziom |
|||
'''Chłop''' - nawet jak masz ich 1000 to i tak nie rozwalisz nimi pana Czarnego Smoka. Natura obdarowała ich widłami i typową dla nich ciamajdowatością. Ponadto mogą przynosić złoto do miasta! Ale suuuper! |
|||
* 2 Poziom |
|||
'''Krasnolud''' - biedny człowiek, który został obdarowany karłowatością i brodą większą od niego. W kolejnych częściach emigrował z jednego zamku do drugiego, aż W KOŃCU w piątce dostał własne miasto, którym i tak zapewne połowa graczy nie gra. Se la vi... |
|||
* 3 '''Poziom''' |
|||
'''Elf''' - najczęściej stereotyp geja, który wali z łuku, a jak dochodzi do walki wręcz to dostają ostre wciry. W czwórce został przerobiony na babę(?), a w piątce doczekał się własnego miasta o wyglądzie wielkiego drzewa na jeziorze, z dala od komorników i prawników. Niezłe cwaniaki te Elfy. |
|||
* '''4 Poziom''' |
|||
'''Mag''' - niby umie czarować, ale do czasów czwórki, zajmował się jedynie staniem na polu bitwy i zawadzaniem. Potem dostał nawet Księgę Czarów i może naparzać z PIĘŚCI, problem w tym że nie ze swojej, tyko magicznej. W piątce w "Dzikich Mordach" wzbudził kontrowersje Al-Kaidów, przez co ruscy mieli z nimi gangstę-dewastę... |
|||
* '''5 Poziom''' |
|||
'''Ęt(albo Ent, chociaż to pierwsze fajniej brzmi.)''' - zwykle służy jako drewno do ogniska po udanej bitwie, gdyż do niczego się nie przydaje. Może oplątać wroga korzeniami, a po bitwie zajmuje się nim osobiście ;) |
|||
W piątce awansuje na level szósty i wyper**la z niego Jednorożca, jednak dalej jest od niego gorszy! |
|||
* '''6 Poziom''' |
|||
'''Mantykora''' - połączenie lwa, skorpiona, nie-toperza(bo według naukowców toperzów NIE! ma)i częściowo mieszanka Twojej Starej z Twoim Starym. Jej zadanie to przelecieć pole bitwy, zabić biednego Pikiniera stojącego naprzeciwko niej i dostać wciry od reszty armii wroga. Aha!!! W piątce ulega transformacji i ma mordę samego Twojego Starego! |
|||
* '''7 Poziom''' |
|||
'''Czarny Smok''' - kozak, wśród kozaków w Hirołsie! Zawsze kozaczy tymi samymi powtarzającymi się do znudzenia skillami: Odpornością na Magię, życiem powyżej 200, obrażeniami powyżej 50 i tym że jest czarny. Pojedynczy osobnik rozpier**li 1000 chłopów na jeden cios. Sprawiedliwość na wysokim poziomie. |
|||
== System czarów == |
== System czarów == |
||
Linia 75: | Linia 39: | ||
* '''Summon Boat''' – kradnie łajbę. |
* '''Summon Boat''' – kradnie łajbę. |
||
* '''Destroy Boat''' – niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników. |
* '''Destroy Boat''' – niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników. |
||
* '''Quicksand''' - Tworzy kałuże błota na polu bitwy. Nie wiadomo z jakiego powodu nigdy nikt na nie nie wchodzi? |
|||
* '''Destroy Undead''' – [[dyskryminacja (psychologia społeczna)|dyskryminacja]] umarlaków. |
* '''Destroy Undead''' – [[dyskryminacja (psychologia społeczna)|dyskryminacja]] umarlaków. |
||
* '''Fireball''' - Stara dobra Kula Ognia! Zwykle nooby, zamiast rozwalać wrogów, to przypadkowo rozwalają nią swoich... |
|||
* '''Beast''' - dyskryminacja smoków, hydr i behemotów. |
* '''Beast''' - dyskryminacja smoków, hydr i behemotów. |
||
* '''Inferno''' – sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz! |
* '''Inferno''' – sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz! |
||
Linia 84: | Linia 46: | ||
* '''Armageddon''' – wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady? |
* '''Armageddon''' – wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady? |
||
* '''Modlitwa''' - paradoks. Błękitne smoki są na to odporne |
* '''Modlitwa''' - paradoks. Błękitne smoki są na to odporne |
||
* '''Ofiara''' - typowy czar dla sado-maso. Zabijasz 100 Archaniołów, żeby wskrzesić 100 Pikinierów. |
|||
== Uzależnienia == |
== Uzależnienia == |
||
Linia 113: | Linia 74: | ||
* Przechodząc przez most, szukasz trolli. |
* Przechodząc przez most, szukasz trolli. |
||
* Widząc norę szukasz niziołków |
* Widząc norę szukasz niziołków |
||
* Wkładasz garnek na głowę i bierzesz siekierę, by naśladować Lorda Demonów |
|||
* Dziwisz się, że dostajesz wpierdol od dresów, przecież masz trzeci poziom szału krwi. |
|||
* Zamiast mówić:"Dzień Dobry", pieprzysz od rzeczy:"Asha pożera wszystko". |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Wersja z 16:59, 19 paź 2008
Heroes of Might and Magic – seria gier strategicznych. Jest grą kultową, a kult ten opiera się na założeniu, że „trójka jest najlepsza”.
Ogólnie o grze
Heroes of Might and Magic charakteryzuje się wysokim poziomem logiki. Oczywistym przecież jest, że cała armia zmieści się na jednym koniu, chociaż (o dziwo!) i tak widzimy na tym koniu tylko naszego bohatera. Ponadto gra kładzie bardzo duży nacisk na zmysł strategiczny. Wymaga wiele taktycznego myślenia. W grze nie wystarczy bowiem mieć olbrzymią armię. Trzeba mieć armię większą od przeciwnika!
Gry w serii
- Bohater siedzi w namiocie, boi się wroga.
- Kościstość nie jest w modzie, jest tylko jeden kościsty bohater.
- Bohater nadal boi się wroga.
- Bohater jest strasznie niedowartościowany: nie może nauczyć się wskrzeszać zmarłych w kościstej formie, barbarzyńca nie może być magiem.
- Prawdziwy przełom – bohater nie kryje się w namiocie przed wrogiem.
- 9 miast. Z których tylko 7 da się grać. A kolejne dwa są banowane na turniejach.
- Oryginalne czary: pole siłowe, ściana ognia, kula ognia.
- Świat nadal jest płaski.
- Stworki rozmnażają się co tydzień.
- Przełom - bohater chodzi, walczy, i pada po pierwszym walnięciu małym mieczykiem w łogromnego smoka.
- Kolejny przełom – bohater służy jako maszynka do zabijania: zabija 3 czarne smoki uderzeniem.
- Genialna fabuła – zderzyły się dwa kawałki magicznego żelaza i było wielkie bum. I wtedy pojawiły się portale do nowego świata.
- Metale w formie bohaterów – walą gitarą.
- Stworki rozmnażają się ekspresowo - "dobrego nigdy za wiele!".
- Kościstość jest w modzie. Królowe, baronowe i inne ślicznotki poddają się najnowszym trendom.
- Powrót do tradycji: bohater boi się wyjść z namiotu, bo świat się trójwymiarowy zrobił...
- Nowość: Bohater na swoim koniku przebiega przez kamienie.
- Nowość - bunt stworków. Cyt Smoka Cienia: "A bo ja mam dosyć tej ponurej czerni! Teraz będę czerwony, a do tego dali mi gratisowo zbroję... taką wypasioną. Tylko co na to powie mama?"
System czarów
Myślisz, że w takiej kultowej grze są oryginalne czary? No to zonk.
- Magic Arrow – magiczna iskierka. Po roku potrafisz zabić 60 motyli na raz.
- Lighting – po roku przeszkolenia zabija do trzech razy więcej owadów rozmaitego rodzaju niż standardowa iskierka.
- Slow – permanentna anemia.
- Fast – włączenie trybu kota z pęcherzem. Paradoksalnie, nie przyspieszysz tym swojego młodego smoka, bo ten jest na ten czar odporny.
- Summon Boat – kradnie łajbę.
- Destroy Boat – niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników.
- Destroy Undead – dyskryminacja umarlaków.
- Beast - dyskryminacja smoków, hydr i behemotów.
- Inferno – sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz!
- Town Portal – średnio doświadczeni gracze starają się przed grą wymodlić, aby w swoich zamkach mogli się tego wyuczyć.
- Implozja – niestety skuteczne przeciwko smokom. Ssie. Manę. Że hej.
- Armageddon – wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady?
- Modlitwa - paradoks. Błękitne smoki są na to odporne
Uzależnienia
- Poruszasz się tylko na koniu, bądź na czymś, co cię wiezie.
- W ciągu jednego dnia, poruszasz się tylko określoną ilość kroków. Jak już ją wykonasz, stoisz w miejscu i wyczekujesz następnego dnia.
- Jeśli jednak chcesz powiększyć swoją ilość ruchów, musisz się skierować do stajni, na najbliższej wsi.
- Podczas bijatyki, poruszasz się o określoną ilość kroków. Zadajesz tylko jeden [w bardzo rzadkich przypadkach dwa]ciosy, po czym pozwalasz na cios przeciwnika, w ogóle się przed nim nie broniąc.
- Jeśli to czytasz czujesz się obrażony, to także duża oznaka uzależnienia.
- Co dzień próbujesz wyłudzić od rodziców od 500 - 4000 zł.
- Widzisz orła w zoo i drzesz się na cały głos "ptak gromu, ptak gromu!".
- Usiłujesz jeździć na krowach, by naśladować dzielnego bohatera Orków.
- Zastanawia cię, dlaczego Portal nie chce się przed tobą otworzyć.
- Ganiasz białe konie po polankach z dzikim wrzaskiem "jednorożec".
- Zastanawiasz się, kto ci podebrał artefakty.
- Rozdajesz kieszonkowe biednym, by zyskać trochę PD.
- Kategorycznie odmawiasz wyjazdu w góry, ponieważ:
Są tam behemoty. I cyklopy. I behemoty. I takie śliczne ptaki gromu. A wspominałam o behemotach?
- Rozmawiasz z wiekowymi drzewami, które cię ignorują. Usiłujesz je przekonać, by dodały ci lvl za darmo.
- Nigdy własnoręcznie się nie bijesz. Przecież Twoja armia Cię wyręczy!
- Widząc czarną krowę, łapiesz się za oczy i uciekasz.
- Gdy zostajesz wywołany do tablicy, pytasz nauczyciela o koszt kapitulacji.
- Zatykasz swoje flagi na okolicznych piaskownicach.
- Przechodząc przez most, szukasz trolli.
- Widząc norę szukasz niziołków