Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 78.8.116.7. Autor wycofanej wersji to Del Pacino.)
Linia 5: Linia 5:
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów "malieńkij - starieńkij". Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]].
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów "malieńkij - starieńkij". Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]].


Od 30 listopada 2007r. żonaty ze stylistką Anną Rafaellą Bassi.
Od 30 listopada 2007r. żonaty ze stylistką Anna Rafaellą Bassi.


== Od kołyski po F1 ==
== Od kołyski po F1 ==

Wersja z 15:20, 2 lis 2008

Felipe Massa degustuje szampana

Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.

Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy

Wyskoczył, jak Felipe z konopi.

Maciej Dowbor o zwinności Massy

Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów "malieńkij - starieńkij". Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1.

Od 30 listopada 2007r. żonaty ze stylistką Anna Rafaellą Bassi.

Od kołyski po F1

Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego Brazylijczyka, jako testera.

Formuła 1

Ciemna Massa.

Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdząć u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj".

Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.

Ferrari

Felipe Massa z rodziną.

Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od "Schumowiny", nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł, prawdopodobnie pod koniec sezonu jego strata do lidera zmniejszy się tak bardzo, że będzie miał szanse na tytuł mistrza. Szablon:Stubspo