Żuk: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
|||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada. |
* prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada. |
||
* właściwości silnika: |
* właściwości silnika: |
||
** moc: |
** moc: 2KF (Konie Fizyczne) |
||
** pojemność: 50ml3 |
** pojemność: 50ml3 |
||
** moment max: 2500 zygmuntometrów |
** moment max: 2500 zygmuntometrów |
||
Linia 17: | Linia 17: | ||
** napęd 8x8 |
** napęd 8x8 |
||
** klucz francuski |
** klucz francuski |
||
** 2 |
** 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy) |
||
** 3 litry rdzy w płynie |
** 3 litry rdzy w płynie |
||
** kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić) |
** kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić) |
||
Linia 42: | Linia 42: | ||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* Produkt Polski |
* Produkt Polski |
||
* Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w |
* Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych |
||
* Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa |
* Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa |
||
* Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku |
* Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku |
||
* 1000 w 1 |
* 1000 w 1 |
||
Linia 52: | Linia 52: | ||
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz|dresiarzy]] |
* Pada zbyt częstym łupem [[dresiarz|dresiarzy]] |
||
* Brak wersji kabrio |
* Brak wersji kabrio |
||
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]] |
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]] |
||
*niska cena ok.99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999£(nowy, nie urzywany) |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 05:14, 4 lis 2008
Żuk (Żulerski Układ Kartonów)- rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych.
W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.
Dane techniczne
- liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie)
- prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up)
- przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha)
- prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada.
- właściwości silnika:
- moc: 2KF (Konie Fizyczne)
- pojemność: 50ml3
- moment max: 2500 zygmuntometrów
- spalanie: 3 tony węgla/100km
- bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302"
- w standardzie:
- opony do driftowania
- napęd 8x8
- klucz francuski
- 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy)
- 3 litry rdzy w płynie
- kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić)
- kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych
- 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby
- wyposażenie opcjonalne:
- dodatkowy koń fizyczny
- hamulec aerodynamiczny
- akapulta + spadochron
- poduszka powietrzna + pompka
- pegasus pokładowy
- NITRO (tzw. podtlenek LPG)
- gramofon na plyty gipsowe
Wersje
Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:
- Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów)
- Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych)
- Ciężarówka (dla targmanów)
- Sport (dla fanów wyścigów terenowych)
- Military edition ultimate (milicja i straż pożarna)
- Deluxe (dla tuningowców)
Zalety
- Produkt Polski
- Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych
- Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa
- Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku
- 1000 w 1
- Dobre osiągi
Wady
- Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem
- Pada zbyt częstym łupem dresiarzy
- Brak wersji kabrio
- Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p