Łatwo zauważyć: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M („Łatwo zayważyć” przeniesiono do „Łatwo zauważyć”: literówka w tytule) |
(wujek Amoniak będzie dumny :]) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Łatwo zauważyć''' |
'''Łatwo zauważyć''' – metoda stosowana powszechnie w pisaniu [[podręcznik]]ów akademickich. Zwalnia ona piszącego od tłumaczenia najbardziej zawiłych partii wywodu, sugerując jednocześnie, że opisane w ten sposób przejście jest tak oczywiste, że nie ma się nad nim sensu rozwodzić. |
||
==Przykład matematyczny== |
==Przykład matematyczny== |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
==Przykład językoznawczy== |
==Przykład językoznawczy== |
||
W zdaniu |
W zdaniu |
||
<code>Idzie Ewa przez wieś</code> |
|||
<br> |
|||
łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego. |
łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego. |
||
Wersja z 06:52, 8 gru 2008
Łatwo zauważyć – metoda stosowana powszechnie w pisaniu podręczników akademickich. Zwalnia ona piszącego od tłumaczenia najbardziej zawiłych partii wywodu, sugerując jednocześnie, że opisane w ten sposób przejście jest tak oczywiste, że nie ma się nad nim sensu rozwodzić.
Przykład matematyczny
jak łatwo zauważyć, ze wzoru
po prostych przekształceniach wynika zależność
co konczy dowód.
Przykład językoznawczy
W zdaniu
Idzie Ewa przez wieś
łatwo zauważyć elementarne opozycje alofoniczne. Stąd wniosek, iż samogłoska /e/ posiada różne warianty w zależności od kontekstu wokalicznego i konsonantycznego.