Żuk: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Ełek. Autor wycofanej wersji to 83.2.89.165.)
Linia 47: Linia 47:
* 1000 w 1
* 1000 w 1
* Dobre osiągi
* Dobre osiągi
* OC i AC w prezencie od Liberty Direct


== Wady ==
== Wady ==
Linia 54: Linia 53:
* Brak wersji kabrio
* Brak wersji kabrio
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]]
* Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w [[Fiat 126p|Fiacie 126p]]

* Po przejechaniu 100 metrów rozpada sie
[[Kategoria:Samochody]]
[[Kategoria:Samochody]]

Wersja z 16:48, 9 sty 2009

Żuk (Żulerski Układ Kartonów)- rodzina polskich samochodów dostawczych, terenowych, wyścigowych, campingowych, militarnych a także rolniczych.

Wersja pick-up na polach ryżowych w Kongo

W 1950 powstała inicjatywa aby skonstruować auto typu "1000 w 1". W 1956 w FSC (Filipińscy Specjaliści Ciągników) pod kierownictwem inż. Mietka powstał projekt. W 1957 FSC mając do dyspozycji 500 ton kartonu i 1000 opakowań kleju w sztyfcie, rozpoczęto produkcje seryjną. Do 1998 wyprodukowano 50mln egzemplarzy z czego większość wyeksportowano do Kongo, gdzie nadal jest oferowany za równowartość 2kg orzeszków ziemnych.


Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 1 pasażer + tylnia przestrzeń ładunkowa (równowartość pojemności miejsc stadionu X-lecia w Warszawie)
    Kokpit Żuka w wersji opcjonalnej, należy zwrócić uwagę na zegary, które zdradzają prawdziwy potencjał silnika
  • prędkość maksymalna: 200km/rok przy rozstawieniu żagla (tylko w wersji pick-up)
  • przyśpieszenie 0-100km/h: ok. 70minut (w zależności ile osób pcha)
  • prędkość maksymalna: 125-300km/h z przepaści. Rozbieżność prędkości wynika z wysokości z jakiej spada.
  • właściwości silnika:
    • moc: 2KF (Konie Fizyczne)
    • pojemność: 50ml3
    • moment max: 2500 zygmuntometrów
    • spalanie: 3 tony węgla/100km
    • bliźniaczy model silnika można znaleźć w Chińskiej kosiarce spalinowej "Hung-Hoj302"
  • w standardzie:
    • opony do driftowania
    • napęd 8x8
    • klucz francuski
    • 2 kartony oraz klej w sztyfcie (do naprawy)
    • 3 litry rdzy w płynie
    • kluczyki do drzwi (za kluczyki do stacyjki trzeba dopłacić)
    • kierownica nachylona prostopadle do kąta padania promieni słonecznych
    • 1 wycieraczka (3 w 1 ) ktora moze umyć przednia , tylną i boczne szyby
  • wyposażenie opcjonalne:
    • dodatkowy koń fizyczny
    • hamulec aerodynamiczny
    • akapulta + spadochron
    • poduszka powietrzna + pompka
    • pegasus pokładowy
    • NITRO (tzw. podtlenek LPG)
    • gramofon na plyty gipsowe

Wersje

Żuk wyjechał na drogi/pola w kilku wersjach:

  • Pick-Up (domyślnie na dziki zachód dla Cowboyów)
  • Bus (dla wielbicieli pociągów drogowych)
  • Ciężarówka (dla targmanów)
  • Sport (dla fanów wyścigów terenowych)
  • Military edition ultimate (milicja i straż pożarna)
  • Deluxe (dla tuningowców)

Zalety

  • Produkt Polski
  • Kupując go wspomagasz budowanie sklepu monopolowego w Pionkach Małych
  • Niemalże nieograniczona pojemność ładunkowa
  • Bezpieczne akapultowanie się podczas wypadku
  • 1000 w 1
  • Dobre osiągi

Wady

  • Dotknięcie kierownicy przy 30km/h, grozi dachowaniem
  • Pada zbyt częstym łupem dresiarzy
  • Brak wersji kabrio
  • Słabsza klasa bezpieczeństwa niż w Fiacie 126p