ET22: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''ET22''' (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”).
'''ET22''' (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”).


Lokomotywa towarowa służąca do prowadzenia pociągów pasażerskich. Zdolna do pociągnięcia pociągu towarowego z prędkością nieosiągalną na polskich torach i z polskimi wagonami musiała czekać 30 lat, aż stało sie to możliwe, ale wtedy była już przestarzała.
Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla [[maszynista|maszynistów]] podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki [[PRL]]-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści.
Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla [[maszynista|maszynistów]] podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki [[PRL]]-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści.


''Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku!'' (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego).
''Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku!'' (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego).
Należy przy tym nadmienić, że z powodu mocy silnika i charakterystyki typowej lokomotywy towarowej ruszenie z miejsca podczas prowadzenia pociągu pasażerskiego skutkuje zerwaniem sprzęgu oraz zbieraniem przez pasażerów bagaży, które spadły z półek.

Cechy charakterystyczne:
- prędkość maksymalna 125 km/h, czyli taka, jaką da się osiągnąć na raptem trzech liniach kolejowych w kraju,

- sześć osi sprawiających, że lokomotywa stawia opór przy przejeździe przez zwrotnice i musi na nich zwalniać do prędkości pieszego pasażera,

- bujanie i grzechotanie nasuwające podejrzenie, że szacowny pojazd może się w każdej chwili rozlecieć,

- duża moc silnika umożliwiająca użycie w górach, czemu zapobiega rozstaw osi,

- za duża siła pociągowa na lekkie pociągi, a za mała na ciężkie.


{{stubtrans}}
{{stubtrans}}

Wersja z 10:01, 27 lut 2009

ET22 (E – elektryczny, T – turbotelep, 22 – szyfr od „chcący bujaniem zabić maszynistę”) – polski elektrowóz (nazywany czasem „bykiem”).

Charakteryzuje się swoistymi „dodatkowymi rozrywkami” dla maszynistów podczas prowadzenia, szczególnie przy wyższych prędkościach. Buja jak na diabelskim młynie (kolaboracja z samym diabłem), oraz wykazuje niepohamowaną chęć ucieczki z torów („byk” – pewnie do krówki). Cud techniki PRL-u. Dobrze sprawdza się na „bruttach”, lecz takie oto komentarze po jeździe przy obsłudze pociągu pasażerskiego wypowiadają maszyniści.

Jak cię pierdyknie na „Byku” to lecisz do sufitu i żołądek ląduje na nastawniku! (takiej kierownicy, lecz kolejarze koniecznie chcieli się odróżnić od transportu drogowego).

Szablon:Stubtrans