FSO Polonez: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 55: Linia 55:
Z powodów licznych wybuchów silnika w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu
Z powodów licznych wybuchów silnika w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu


[[Category: Motoryzacja]]
[[Category: Samochody]]

Wersja z 23:51, 20 wrz 2005

Historia:

Polonez powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł Polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.

Dane techniczne:

- liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową

- prędkość maksymalna: 350 km/h

- 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec

- max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów

- pojemność silnika: 7 litrów

- pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów

- w standardzie:

a) poduszka powietrzna dla kota

b) pół litra

c) komplet opon dla jazdy po tundrze

d) silnik

- po podłacie można otrzymać:

a) sokowirówkę

b) przednią szybę

c) drzwi

d) karnet do klubu go go

Zalety:

- niska cena (350 tyś w wersji podstawowej)

- w końcu to polski samochód

Wady:

- kupa na siedzeniu

- spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim

- brak możliwości otwierania drzwi

Zaprzestanie produkcji:

Z powodów licznych wybuchów silnika w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu