Warszawska Szybka Kolej Miejska: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(redakcja)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:SKM_WaWa.jpg|250px|right|thumb|EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów]]
{{popr}}


SKM - Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska w Warszawie spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością.
'''SKM Warszawa''' – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto [[Warszawa]] z okolicą.

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z Władzami Warszawy. Które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Kolej ta nie jest szybka. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej [[Pociąg rzeźnia|pociągi rzeźnie]], niż zwykłe podmiejszczaki.
== Historia ==
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się [[Polskie Koleje Państwowe|PKP]] z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej [[Pociąg rzeźnia|pociągi rzeźnie]], niż zwykłe podmiejszczaki.


== Tabor ==
== Tabor ==
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do [[Warszawa|Warszawsi]] przyjechało kilka Pseudo-EZEtów.
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.


* '''14WE''' - Pseudo elektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Nie zawsze działa w nich klimatyzacja. Działanie klimatyzacji objawia się tym że co jakiś czas. Pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''14WE''' pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako '''Pociąg Papieski'''. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
* '''EN57''' - Oprócz pseudo-kibli (14we) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm.
* '''EN57''' oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu [[EN57]]. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
* '''PKP Przewozy Regionalne''' - Cechą charakterystyczną tych jednostek jest to że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.Wyglądają one tak. [http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4782b595e9111713.html]
** '''PKP Przewozy Regionalne''' cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
* '''SKM Trójmiasto''' - Jednostki pochodzące z tej firmy są obecnie już drugi raz w posiadaniu SKM Warszawa. Obecnie są w oryginalnym malowaniu[http://www.przegubowiec.com/galeria/displayimage.php?pos=-12121] w paru miejscach jest naklejone logo SKM Warszawa.
** '''SKM Trójmiasto''' te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
* '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' - Sprowadzone z Jugosławii jednostki. Zostały podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57
** '''Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim''' sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.


== Trasa ==
== Trasa ==
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|Mazowiecką wieś]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. [[Pociąg|Pociągi]] sprytnie omijają [[Dworzec Centralny]] czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp.
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest [[Pruszków]], przez [[Warszawa|mazowiecką wieś]] na jakieś zadupie po drugiej stronie [[Wisła|Wisły]]. Pociągi sprytnie omijają [[Dworzec Centralny (Warszawa)]], czyli lokalne centrum [[Menel|meneli]], [[Ćpun|ćpunów]] itp.

<br clear="all">


[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]
[[Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie]]

Wersja z 18:27, 12 lip 2009

Plik:SKM WaWa.jpg
EN 57 czyha na niespodziewających się niczego pasażerów

SKM Warszawa – spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością. Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska obsługująca miasto Warszawa z okolicą.

Historia

Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z władzami Warszawy, które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.

Tabor

Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warsza-wsi przyjechało kilka pseudo-EZEtów.

  • 14WE – pseudoelektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Działanie klimatyzacji objawia się tym, że co jakiś czas pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
  • EN57 – oprócz pseudo-kibli (14WE) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm:
    • PKP Przewozy Regionalne – cechą charakterystyczną tych jednostek jest to, że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki, jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.
    • SKM Trójmiasto – te oryginalnie pomalowane jednostki już drugi raz objęło w posiadanie SKM Warszawa.
    • Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim – sprowadzone z Jugosławii, podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57.

Trasa

Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski, jaką jest Pruszków, przez mazowiecką wieś na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny (Warszawa), czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.