Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Zmieniłem znacznik do kodu z poem na pre. Zwiększyłem indentację do 4 bo nie dało się czytać)
Linia 11: Linia 11:


== Przykład zastosowania ==
== Przykład zastosowania ==
<poem>
<pre>
/*bez wskazników*/
/*bez wskazników*/
int tablica[3][3]={0};
int tablica[3][3]={0};
Linia 19: Linia 19:
while(a<3)
while(a<3)
{
{
tablica[a]=new int[3];
tablica[a]=new int[3];
a++;
a++;
}
}
a=0;
a=0;
Linia 26: Linia 26:
while(a<3)
while(a<3)
{
{
b=0;
b=0;
while(b<3)
while(b<3)
{
{
tablica[a][b]=0;
tablica[a][b]=0;
b++;
b++;
}
}
a++;
a++;
}
}
</poem>
</pre>


[[Kategoria:Programowanie]]
[[Kategoria:Programowanie]]

Wersja z 18:13, 20 lis 2009

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.

Zastosowanie

  • Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
  • Można odróżnić C od Logo Komeniusz.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można zawiesić program.
  • Można utrudnić sobie życie.
  • Można zaszpanować przed znajomymi.

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
     tablica[a]=new int[3];
     a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
     b=0;
     while(b<3)
     { 
         tablica[a][b]=0;
         b++;
     }
     a++;
 }