Szczur: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to DomQ. Autor wycofanej wersji to 213.199.218.163.) |
(Ale ze mnie lama, wandalizuję Nonsensopedię...) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
fxdh |
|||
'''Szczur''' – gryzoń, zwierze raczej niewielkie, ale o dużym znaczeniu (którego czasami trudno przecenić, choć niektórzy to robią). Szczury nie są zbyt lubiane (lubią je tylko gracze Tibii), opinia ta jest jednak krzywdząca, ponieważ (pomijając chrząstkę ogonową) ich [[mięso]] jest chrupiące i raczej smaczne, mogą czasami robić nawet za cielęcinę<ref name="KrolSzczurow">Zobacz "Król szczurów" James Clavell </ref>. |
|||
Jako zwierzątko [[dom]]owe najpierw wydaje się wspaniałe, milutkie, [[miłość|kochane]] i [[cud]]owne, a dopiero po sprowadzeniu tego stwora do domu okazuje się, jakie to [[drań]]stwo. |
|||
==Wygląd== |
|||
Szczur to małe zwierzątko z uszkami, długim łysym ogonkiem i ryjkiem, który musi wszędzie wsadzić. Waży 200 000 – 1 000 000 mg. |
|||
==Żywienie== |
|||
Szczury są (prawie) wszystkożernymi zwierzętami. Najchętniej jedzą fiołki afrykańskie, kable (wszelkiej maści), meble (szczególnie nowe), ubrania (im droższe tym smaczniejsze), kanapki właściciela. Piją wodę, sok pomarańczowy, [[Hoop Cola|Chłop Colę]] (wstrząśniętą, nie mieszaną), [[krew]] właściciela, [[alkohol]] ([[piwo]], [[wino]], [[wódka|wódkę]], [[spirytus]] i [[denaturat]]). |
|||
== Szczur morski == |
|||
Szczury morskie pływają po [[morze|morzach]] [[statek|statkiem]]. Znane są z tego, że wiedzą kiedy go opuścić. Czynią to zawsze przed zatonięciem, a nie po i jest to powodem dla którego warto je obserwować i robić to co one (chyba że akurat piją podczas [[sztorm]]u). Znane są przypadki wykorzystania tych zwierząt przez Instytut Meteorologii US Navy, oraz przez prywatnych armatorów. Okazuje się także, że gatunek ten prawidłowo reaguje na czynniki losowe typu: "spotkanie z górą lodową jutro", ale nie dokonuje prawidłowej predykcji zjawisk typu "rakieta ziemia-woda" - badacze twierdzą, że nowe zagrożenia są bodźcami wpływającymi na gatunek od niedawna i brak jeszcze przystosowania ewolucyjnego w tej materii. |
|||
== Szczur lądowy == |
|||
Gatunek szczura spotykany na lądzie lub pod. Charakteryzuje się umiejętnościami określanymi w grach [[RPG]] jako ''cichy chód na wsi''. Mają duże znaczenie w gospodarstwach rolnych, przeważnie negatywne. Niektórzy ludzie (głównie w miastach) trzymają je w domach jako maskotki, głównie dlatego, że chcą być oryginalni, albo zwykły [[chomik]] im nie wystarcza. |
|||
===Wychowanie takiego szczura=== |
|||
[[Grafika:szczur_w_akademiku.jpeg|thumb|right|200px|Szczury są traktowane jak ludzie (tylko jacy ludzie?)]] |
|||
Każdy właściciel chce wychować swojego szczurka. Można to osiągnąć, dając szczurkowi za dobre zachowanie łyk [[alkohol|czegoś mocniejszego]], a za złe karząc oglądaniem [[telenowela|telenoweli]], np. [[Klan|Klanu]], [[Moda na sukces|Mody na sukces]], [[M jak miłość]] lub jakiejś [[brazylijska telenowela|brazylijskiej telenoweli]] (za szczególnie ciężkie przewinienia), np. [[Zbuntowany Anioł]]. Pojedynczy trening nie może trwać zbyt długo, ponieważ szczur może się przez to upić do nieprzytomności, albo odcinek [[telenowela|telenoweli]] się skończy. Tą metodą można nauczyć szczura wielu rzeczy, takich jak: |
|||
*robienie kawy właścicielowi, |
|||
*chodzenie po piwo do lodówki, a jak się skończy, to do sklepu, |
|||
*zmywanie naczyń, |
|||
*odrabianie lekcji (w przypadku małoletnich właścicieli). |
|||
== Szczur korporacyjny == |
|||
Ten gatunek szczura jest niezbędnym składnikiem każdego [[wyścig szczurów|wyścigu szczurów]] (to znaczy, taki wyścig może się odbyć bez nich, ale wtedy nie ma startu, mety, trasy i w sumie samego wyścigu). Zadomowiony głównie w miastach, często kilka (3–4) osobników zamieszkuje wynajęte M-3 lub M4, ale te które z sukcesem zaliczyły już kilka etapów wynajmują coś na mieście same, albo nawet spłacają swoją norkę (łącząc sie wcześniej w pary, dzięki czemu raty kredytu bolą mniej). Szczur korporacyjny ma różne przydatne merytorycznie skillsy takie jak: tworzenie software'u, doradztwo finansowe, tworzenie regionalnej sieci sprzedaży, albo chociaż obsługa [[Outlook]]a i [[Excel]]a. Dodatkowo przydają się skillsy taktyczne, na przykład: robienie dobrego wrażenia, urocze przegrywanie z przełożonymi (liderami wyścigu) w trambambulę albo dartsy, pisanie odpowiednich [[E-mail|maili]] z cc i bcc. |
|||
==Przypisy== |
|||
<references/> |
|||
== Źródła == |
|||
Wybrana bibliografia: |
|||
*"Król szczurów" James Clavell |
|||
*"Wyspa skarbów" Robert Louis Stevenson |
|||
*"Numerologia. Jak zrobić karierę i osiągnąć sukces zawodowy?" Margaret Arnold |
|||
*"Stalowy Szczur ocala świat" Harrison Harry |
|||
Inne media: |
|||
*woda w ulicy |
|||
*"Zaczarowany Flet", Wolfgang Amadeusz Mozart – opera |
|||
*"Ratman", Tomasza Niewiadomski – komiks |
|||
[[Kategoria:Gryzonie]] |
Wersja z 17:07, 30 mar 2010
fxdh