Znak równości: Różnice pomiędzy wersjami
(zastosowanie szablonu <math>) |
|||
Linia 7: | Linia 7: | ||
<center>''Jeżeli dwie liczby są sobie równe to zachodzi równość.''</center> |
<center>''Jeżeli dwie liczby są sobie równe to zachodzi równość.''</center> |
||
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br> |
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br /> |
||
<center>< |
<center><math>a=a</math></center> |
||
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' . |
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' . |
||
Co ciekawe, znak "=" może służyć również do pisania różnych bzdur typu 2=3. Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład 2=2. |
Co ciekawe, znak "=" może służyć również do pisania różnych bzdur typu <math>2=3</math>. Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład <math>2=2</math>. |
||
Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie - no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji. |
Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie - no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji. |
||
Można też zrobić na odwrót - napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka. |
Można też zrobić na odwrót - napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka. |
||
Linia 20: | Linia 21: | ||
Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku "=" jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez w/w,jednakże w Polsce powszechnie stosowane. |
Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku "=" jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez w/w,jednakże w Polsce powszechnie stosowane. |
||
Znak "=" używany jest również przez pokemoniaste dzieci Neostrady, jako "oczy" do emotinkonów. Np: KóÓccHam cjeE = * , |
Znak "=" używany jest również przez pokemoniaste dzieci Neostrady, jako "oczy" do emotinkonów. Np: KóÓccHam cjeE = * , JeSSsteŚsi SłŁIt = ) . |
||
{{stub}} |
{{stub}} |
||
⚫ | |||
[[en:=]] |
[[en:=]] |
||
[[zh-tw:=]] |
[[zh-tw:=]] |
||
⚫ |
Wersja z 20:05, 15 maj 2010
= – znak oznaczający równość. Jest uznawany przez to za symbol tolerancji i mniejszości seksualnych. Po licznych protestach, został wstawiony do klawiatury komputerowej.
= w matematyce
W matematyce znak = jest niezmiernie ważny, mimo że znajduje zastosowanie tylko w jednym twierdzeniu:
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:
Gdzie a ma wartość różną od R/0 .
Co ciekawe, znak "=" może służyć również do pisania różnych bzdur typu . Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład .
Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie - no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji.
Można też zrobić na odwrót - napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka.
Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku "=" jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez w/w,jednakże w Polsce powszechnie stosowane.
Znak "=" używany jest również przez pokemoniaste dzieci Neostrady, jako "oczy" do emotinkonów. Np: KóÓccHam cjeE = * , JeSSsteŚsi SłŁIt = ) .
Autorowi tego hasła oderwało palce zaraz po tym, jak wklepał kilka zdań. Jeśli chcesz go zastąpić – rozbuduj to hasło.