Twierdza (gra): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Bzyk013. Autor wycofanej wersji to 109.199.3.30.) |
|||
Linia 16: | Linia 16: | ||
* '''Lwie Serce''' - Jedyny chrześcijański(nareszcie) lord.Jest takim kozakiem że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika. |
* '''Lwie Serce''' - Jedyny chrześcijański(nareszcie) lord.Jest takim kozakiem że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika. |
||
*'''Szeryf z Notthingam''' - Jeden z niewielu lordów co używa mieszanki jednostek( arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako anglik z Notthingam, ale kto tam go wie... |
*'''Szeryf z Notthingam''' - Jeden z niewielu lordów co używa mieszanki jednostek( arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako anglik z Notthingam, ale kto tam go wie... |
||
=== Twierdza 2 === |
|||
* '''Olaf''' - Gościu typu "Ja być silny i cię zabić!!!" przypomina jednocześnie teraźniejszych mężczyzn czyli: spasiony gbur który dla kasy zarzyna kogo chcesz. |
|||
* '''Lady Selena''' - Przybywa z przyszłości jako prostytutka z misją stworzenia jak największej liczby burdeli, na okrągło puszcza się z Sir Williamem. |
|||
* '''Królowa''' - Nie pokazuje się w żadnej misji ale jest, również z przyszłości z misją od Wielkiego Ojca Dyrektora, która polega na mobilizowaniu armii średniowiecznych moherów i oświecania ludu jak to ważne jest Radio Maryja, Telewizja Trwam i dawanie na tacę Ojcu Dyrektorowi |
|||
* '''Sir William''' - Kozaczy u wroga, a ten się tak wk****ia że wysyła na niego całą armię. Wtedy William płacze do króla i grozi nim wrogowi |
|||
* '''Byk''' - Szkot który tak oszczędza na armii że zawsze jest skazany na porażkę, bardzo lubi pracę Lady Seleny i często korzysta z jej usług, jego ksywa wzięła się stąd że zanim przybyła Lady Selena to gwałcił byki. |
|||
* '''Król''' - Mówi że jest wielki przy czym przez większość misji spi****la przed Młotem. |
|||
* '''Młot''' - Dowódca ruchu przeciw monarchii, jego głównym celem jest dorwanie Królowej i wsadzenie jej w odbyt tego jej słusznego radia przez które babcia go rzuciła. Jego ksywa wzięła się z tego że matka go biła młotem próbując wyłudzić od niego konto do tibii. |
|||
== Zasady == |
== Zasady == |
Wersja z 14:16, 22 lip 2010
Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...
Przeciwnicy
Twierdza Deluxe
- Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, o 10 razy mniejszą.
- Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
- Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
- Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.
Twierdza Krzyżowiec (dodatek)
W dodatku Crusader(o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:
- Kalif - Taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia ale podpalacz z niego taki że nawet umie nawet podpalić wodę.
- Sułtan - Gościu tak cie zagada że Allah mu pomoże że nawet nie zauważasz paru szablistów pod zamkiem.
- Saladyn - Wszyscy ludzie saladyna umieją piec chleb więc nie dziwota że jak go poprosisz o jakieś jadło to nawet połowa połowy*1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
- Lwie Serce - Jedyny chrześcijański(nareszcie) lord.Jest takim kozakiem że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
- Szeryf z Notthingam - Jeden z niewielu lordów co używa mieszanki jednostek( arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
Zasady
- Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
- W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
- Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
- W młynie mogą pracować tylko dzieci.
- Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
- Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem
bułeczekbochenków. - Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
- Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
- Jednostki potrafią wnikać w drugie.
- Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
- Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
- Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
- Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
Przedawkowanie
Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w twierdzę:
- Budzisz się rano, nagle słyszysz "jesteśmy atakowani", patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
- Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
- Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
- Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
- Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
- Musisz karmić wszystkich we wsi,
- Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi.