Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to By Serscull. Autor wycofanej wersji to 79.139.20.142.)
Linia 4: Linia 4:


<div class="thumb tright" style="width:200px;">{{youtube|<youtube width="200" height="200">-6o1QmGQs5Y</youtube>|right|Recenzja Fiata 126p''}}</div>
<div class="thumb tright" style="width:200px;">{{youtube|<youtube width="200" height="200">-6o1QmGQs5Y</youtube>|right|Recenzja Fiata 126p''}}</div>
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "Kaszlem" lub "Maluchem"'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku. Do prowadzenia tego wechikułu nie jest wyagane prawo jazdy, bo jak każdy wie maluch to nie samochód. Jest to pierwszy pojazd w historii który seryjnie wyposażony był w poduszkę powietrzną umieszczoną centralnie z przodu zaraz za zderzakiem, mogła być ona również w razie konieczności stosowana jako koło zapasowe. Jednostką napędową jest silnik wzorowany na konstrukcjach Porche chłodzonych powietrzem, jednak ze względów bezpieczeństwa jegomoc została ograniczona około 300 krotnie. Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia biegów od francuskiego czołgu posiadająca 4 biegi wsteczne i jeden do przodu, ponieważ jednak jest zamontowana na odwrót wraz z sinikiem, pojazd jeździ w miarę normalnie.
'''Fiat 126p''' (''Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "Kaszlem" lub "Maluchem"'') – polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez [[Fabryka Samochodów Małolitrażowych|FSM]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach [[strefa zgniotu]] kończy się na silniku.


== Zalety ==
== Zalety ==
* Benzynowy silnik w maluchu działa również na ropie, denaturacie, spirytusie, oraz po pewnych modyfikacjach na węgiel drzewny.
* Po zamontowaniu w zawieszeniu sprężyn od Żuka pojazd zyskuje ponadprzeciętne właściwości terenowe.
* Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
* Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
* Tylne drzwi dla teściowej.
* Tylne drzwi dla teściowej.

Wersja z 00:06, 24 sie 2010

Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania
Projekt Fiata 126p
Osiągi Fiata 126p zostały docenione przez twórców gier
Provided ID could not be validated.

Fiat 126p (Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "Kaszlem" lub "Maluchem") – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.

Zalety

  • Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
  • Tylne drzwi dla teściowej.
  • Silnik z tyłu – chroniony przed zderzeniem przednim.
  • W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
  • Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę (opcjonalne) i powietrze w kabinie (gratis!).
  • Automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami.
  • Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
  • Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
  • Strefy zgniotu, które, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku.
  • Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
  • Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
  • Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
  • Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
  • Również można go użyć do zabawy dla własnych dzieci.
  • Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha.
  • Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
  • Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.
  • Jeżeli ktoś łapie „stopa” masz pewność że to właśnie przy nim klient opuści rękę.
  • Przy 100km/h włącza się melodyjka „Pan Jezus już się zbliża”. Z dachu wysuwa się Biblia otwarta na Apokalipsie Św.Jana.
  • Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym (między innymi zaczynają składać się lusterka jak w Viperze).
  • Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze.
  • Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła.
  • Przy 200km/h samochód szybuje i przód zgniata się imitując zderzenie czołowe.
  • Przy 260km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń.
  • Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy.
  • Silnik odrzutowy od odkurzacza.
  • Jest jedynym autem na świecie błogosławionym przez Papieża, gdyż nie da się w nim zgrzeszyć.
  • W wersji bez zderzaków mieści się do windy.
  • Zamiast normalnych kół można użyć od roweru.
  • Odciąć mu rurę wydechową i będzie warczał jak Ferrari.
  • Dzięki małej wielkości można go wrzucić na szafę w czasie nieużytkowania.
  • Zamiast silnika zamontować mu łańcuch i pedały, wtedy będzie samochód sportowy.
  • Albo usunąć podłogę i zabawić się w Flinstonów.
  • Jeśli brakuje ci miejsca możesz wyciągnąć silnik, dać tam rzeczy i jechać dalej.
  • Działa na wszystko, z wódką włącznie.
  • Za 2 lata prawdopodobnie stanie się zabytkiem, a liczni właściciele .–- Polacy, zostaną milionerami.
  • Pozwala ćwiczyć kondycje fizyczną – jeśli jedzie się nim za długo wyłącza się i trzeba go pchać lub iść na nogach.
  • Udowodnione - do malucha mieści sie mąż, żona, dzieciak, pies, bardzo gruba teściowa i 50 kg bagażu.
  • Po wyjęciu prawego fotela zmieścimy lodówkę (małą) lub 13 (komisyjnie stwierdzone) skrzynek piwa.
  • Samochód nie wymaga sprawdzania poziomu płynu chłodzącego silnik
  • Wszystkie części nie są droższe niż 20 zł
  • Samochód dla pobożnych- zawsze trzeba się pomodlić aby odpalił i dojechał na miejsce
  • Napęd na tył jak w każdym porządnym bolidzie
  • Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości
  • Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa)

Wady

  • Głowę trzyma się pomiędzy nogami z powodu „obszernego wnętrza”.
  • Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
  • Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
  • Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
  • Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
  • Często rdzewieją szyby z przodu.
  • Doskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
  • Czasem klima się zacina (ochłodzenie działa tylko zimą).
  • Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza) trzeba hamować nogami.
  • Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
  • Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
  • Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka.
  • Przy drifcie na polach można dachować.
  • Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-boota i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia.
  • Maluch osiąga największą prędkość podczas holowania go, oraz spadania z urwiska.
  • Duma w rodzinie, wstyd na ulicy.
  • Gdy przejeździ 20 lat ryzyko ewolucji w Transformersa: koła zmienią pozycję, maska zniknie, a z przodu wyrośnie nam dopalacz – laweta.

Zaawansowana technologia

Konstruktorzy Ferrari w wydaniu Polski Ludowej zadbali o to, aby w tym modelu pojawiły się najnowsze złożone systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oto częśc z nich:

  • System "Szybka Śmierć" - maska w trakcie zderzenia czołowego może się oderwac i odciąc głowę kierowcy i pasażerowi z przodu. Dzięki temu obydwaj unikną niepotrzebnego bólu związanego ze zgniataniem się razem z resztą samochodu.
  • System pomiaru ciśnień w oponach - Jeśli zejdzie nam powietrze z któregoś z kół, wtedy samochód automatycznie skręca w lewo lub w prawo. W razie krytycznego poziomu powietrza auto zaczyna turlac się po drodze.
  • System ochrony przed niskimi temperaturami - w razie spodziewanych przymrozków silnik można odkręcic za pomocą 5 śrub i zanieśc do domu razem z akumulatorem.
  • System informowania o przekroczeniu prędkości - powyżej 50 km/h samochód zaczyna informowac kierowce o tym fakcie po przez nienaturalne wibracje nadwozia. Po dłuższej chwili wycieraczki z przedniej szyby przepełzają na tylnią.
  • System "Szybkie zakupy" - z powodu zmiany ustroju już nieaktualny. W czasach PRL-u można było podjechac do sklepu, zakupic butelkę octu i ewentualnie coś na kartki. Takie zakupy idealnie mieściły się w bagażniku.
  • System rozruchu zapasowego - możliwośc odpalenia silnika na sznurek po otwarciu klapy silnika (udowodnione w praktyce) w przypadku awarii układu podstawowego.
  • System pasów bezpieczeństwa - ciała po wypadku są stale przytwierdzone do siedzeń pasami. Dzięki temu służby mogą je wyjąc razem z siedzeniami i bezpiecznie przewieźc do kostnicy nie narażając się na potrącenie przez innych uczestników ruchu w trakcie zbierania szczątków.
  • System otwierania samochodu bez kluczyka - w razie zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie można uchylic przednią trójkątną szybkę i otworzyc drzwi od środka.
  • Przy większym wietrze może się przewrócić.

Galeria

Zobacz też

Słownik
Zobacz w słowniku:
Fiat 126p
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Szablon:Ok