Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Artur21. Autor wycofanej wersji to 83.2.207.10.) |
|||
Linia 52: | Linia 52: | ||
* Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości |
* Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości |
||
*Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa) |
*Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa) |
||
*Dzięki niewielkiej wadze jaką posiada łatwo się pcha pod górkę. |
|||
== Wady == |
== Wady == |
Wersja z 15:38, 29 sie 2010
Provided ID could not be validated.
Fiat 126p (Fatalna Imitacja Auta Terenowego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego; pot. nazywany "Kaszlem" lub "Maluchem") – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- Tylne drzwi dla teściowej.
- Silnik z tyłu – chroniony przed zderzeniem przednim.
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę (opcjonalne) i powietrze w kabinie (gratis!).
- Automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
- Strefy zgniotu, które, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku.
- Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.
- Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę.
- Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala.
- Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa.
- Również można go użyć do zabawy dla własnych dzieci.
- Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha.
- Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach.
- Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna.
- Jeżeli ktoś łapie „stopa” masz pewność że to właśnie przy nim klient opuści rękę.
- Przy 100km/h włącza się melodyjka „Pan Jezus już się zbliża”. Z dachu wysuwa się Biblia otwarta na Apokalipsie Św.Jana.
- Przy 120km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym (między innymi zaczynają składać się lusterka jak w Viperze).
- Przy 130km/h św. Piotr szykuje klucze.
- Przy 140km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła.
- Przy 200km/h samochód szybuje i przód zgniata się imitując zderzenie czołowe.
- Przy 260km/h zakrzywia się czasoprzestrzeń.
- Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy.
- Silnik odrzutowy od odkurzacza.
- Jest jedynym autem na świecie błogosławionym przez Papieża, gdyż nie da się w nim zgrzeszyć.
- W wersji bez zderzaków mieści się do windy.
- Zamiast normalnych kół można użyć od roweru.
- Odciąć mu rurę wydechową i będzie warczał jak Ferrari.
- Dzięki małej wielkości można go wrzucić na szafę w czasie nieużytkowania.
- Zamiast silnika zamontować mu łańcuch i pedały, wtedy będzie samochód sportowy.
- Albo usunąć podłogę i zabawić się w Flinstonów.
- Jeśli brakuje ci miejsca możesz wyciągnąć silnik, dać tam rzeczy i jechać dalej.
- Działa na wszystko, z wódką włącznie.
- Za 2 lata prawdopodobnie stanie się zabytkiem, a liczni właściciele .–- Polacy, zostaną milionerami.
- Pozwala ćwiczyć kondycje fizyczną – jeśli jedzie się nim za długo wyłącza się i trzeba go pchać lub iść na nogach.
- Udowodnione - do malucha mieści sie mąż, żona, dzieciak, pies, bardzo gruba teściowa i 50 kg bagażu.
- Po wyjęciu prawego fotela zmieścimy lodówkę (małą) lub 13 (komisyjnie stwierdzone) skrzynek piwa.
- Samochód nie wymaga sprawdzania poziomu płynu chłodzącego silnik
- Wszystkie części nie są droższe niż 20 zł
- Samochód dla pobożnych- zawsze trzeba się pomodlić aby odpalił i dojechał na miejsce
- Napęd na tył jak w każdym porządnym bolidzie
- Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości
- Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa)
Wady
- Głowę trzyma się pomiędzy nogami z powodu „obszernego wnętrza”.
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Doskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima się zacina (ochłodzenie działa tylko zimą).
- Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza) trzeba hamować nogami.
- Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier.
- Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot.
- Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka.
- Przy drifcie na polach można dachować.
- Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-boota i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia.
- Maluch osiąga największą prędkość podczas holowania go, oraz spadania z urwiska.
- Duma w rodzinie, wstyd na ulicy.
- Gdy przejeździ 20 lat ryzyko ewolucji w Transformersa: koła zmienią pozycję, maska zniknie, a z przodu wyrośnie nam dopalacz – laweta.
Zaawansowana technologia
Konstruktorzy Ferrari w wydaniu Polski Ludowej zadbali o to, aby w tym modelu pojawiły się najnowsze złożone systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oto częśc z nich:
- System "Szybka Śmierć" - maska w trakcie zderzenia czołowego może się oderwac i odciąc głowę kierowcy i pasażerowi z przodu. Dzięki temu obydwaj unikną niepotrzebnego bólu związanego ze zgniataniem się razem z resztą samochodu.
- System pomiaru ciśnień w oponach - Jeśli zejdzie nam powietrze z któregoś z kół, wtedy samochód automatycznie skręca w lewo lub w prawo. W razie krytycznego poziomu powietrza auto zaczyna turlac się po drodze.
- System ochrony przed niskimi temperaturami - w razie spodziewanych przymrozków silnik można odkręcic za pomocą 5 śrub i zanieśc do domu razem z akumulatorem.
- System informowania o przekroczeniu prędkości - powyżej 50 km/h samochód zaczyna informowac kierowce o tym fakcie po przez nienaturalne wibracje nadwozia. Po dłuższej chwili wycieraczki z przedniej szyby przepełzają na tylnią.
- System "Szybkie zakupy" - z powodu zmiany ustroju już nieaktualny. W czasach PRL-u można było podjechac do sklepu, zakupic butelkę octu i ewentualnie coś na kartki. Takie zakupy idealnie mieściły się w bagażniku.
- System rozruchu zapasowego - możliwośc odpalenia silnika na sznurek po otwarciu klapy silnika (udowodnione w praktyce) w przypadku awarii układu podstawowego.
- System pasów bezpieczeństwa - ciała po wypadku są stale przytwierdzone do siedzeń pasami. Dzięki temu służby mogą je wyjąc razem z siedzeniami i bezpiecznie przewieźc do kostnicy nie narażając się na potrącenie przez innych uczestników ruchu w trakcie zbierania szczątków.
- System otwierania samochodu bez kluczyka - w razie zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie można uchylic przednią trójkątną szybkę i otworzyc drzwi od środka.
- Przy większym wietrze może się przewrócić.
Galeria
- Aston martin 126p.jpg
Wersja WRC
- Mercedes126p.JPG
Niemiecki 126p