Rap: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Po dziabągu. Ofiarą rewertu jest 80.232.240.49.)
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana)
Linia 1: Linia 1:
'''Rap''' – gatunek muzyki polegający na poddaniu się rytmowi owej muzyki i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury [[hip-hop]].

==Podział==
* Polski rap polega na wariacjach wokół myśli: „yo, elo, pod blokiem ciężko jest, ziom”. Kiedy się już trochę podpasie, mówi o [[clubbing]]u, [[gandzi]] i [[Bols]]ie bez przepojki.
* Jest też rap amerykański, w którym [[czarni bracia]] z USA rymują o łańcuchach, bling-blingach, szampanie, [[spinner]]ach, laseczkach, furach i futrach z norek.
* ''Rzuciłaś mnie, a było tak pięknie'' – [[hip-hopolo]], kolejny polski folklor.
* W końcu można też robić true G'z straight from da streetz ov QB nigga, być jak pierdolone [[Group Home]] i jednocześnie przyznawać się, że mama wyrzuciła z domu za to, że jest się gejem.

==Rap w Polsce==
Muzyka czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Wisły]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie.

Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej.

Wszystkie cepy występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia.

==Siła polskiego rapu==
:''Elo, Elo,Elo
:''Lysyn Lysyn Lysyn
:''Kto to czyta
:''Ten Skurwysyn
:''Kurwa jedzie na sankach
:''A ja mówię "to moja koleżanka"
:''Co ty [...] z góry?
:''Nic! Ona mówi że takie chmury
:''Wyjebiste, wykurwiste a ja tych chmur się nie boję
:''Bo ja w rapie twardo stoję
:''Jestem wyjebany. W tym wykurwistym
:''Rapie nie ma na milicję
:''Jestem w starym Tomaszowie raper
:''I chuj!
:''A co ty myślisz frajerze?
:''Że ty jedziesz na rowerze?
:''Ja cię zaraz zwalę, ja cię na glebę
:''Ja ci przyjebie
:''Bo jestem cwany
:''Rap jest wyjebany!''
:'' Joł

==Tematyka utworów raperskich==

:1. Rapowanie.
:2. Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
:3. Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
:4. Rapera portet własny ("Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu")
:5. Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny itp)
:6. Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
:7. Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej ("nie podskakuj, bo cię zgładzę", "mówi tede więc zamknij gębę").
:8. Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
:9. Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
:10. Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
:11. Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
:12. Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości ("liryczny terrorysta", "liryczna mafia").
:13. Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
:14. Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego :dzieciństwa.
:15. Wsponienie swoich zasług wychowaczych dla trudnej młodzieży ("To że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły; :to znaczy tylko, że wymagam od was więcej")
:16. Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
:17. Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora ("PFK jak 2 akceleratory na Pentium")
:18. Merytoryczne argumenty ("Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty").

==Cytaty raperskie pełne przesłania==
*"Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola" O.S.T.R
*"Wpływam na hip-hop jak tytanic na lodowiec"
*"Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy" Sokół
*"Gurala bastion, liryczne szambo" Gural
*"Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?" Peja
*"Czy są to moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!" OSTR
*"Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!". Firma
*"To jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?" Firma
*"PDG yoo wybuchowy jak niewypał" Gural
*"Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko" Jimson
*"Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę" Waszka G
*"Chuj ci w dupę i widelec w oko" Popek
*"Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa" Tedunio
*"Robimy stolec stolec zdrowy nie za rzadki hardkorowy to spedalona nuta chyba osrałem se buta" Firma

==Przyszłość rapera==
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.

==Zobacz też==
{{nonnews|[[NonNews:Hip-hop nie jest już muzyką|Hip-hop nie jest już muzyką]]}}
{{poradnik|[[Poradnik:Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy|Jak stworzyć doskonały kawałek hip-hopowy]]}}
* [[hip-hop]]
* [[:kategoria:hip-hop według narodowości|hip-hop według narodowości]]
* [[raper]], [[flow]], [[freestyle (muzyka)|freestyle]]
* [[beatbox]]

{{stubmuz}}




[[de:Rap]]
[[en:Rap]]
[[es:Rap]]
[[fi:Rap]]
[[fr:Rap]]
[[it:Rap]]
[[no:Rap]]
[[pt:Rap]]
[[ru:Рэп]]
[[Kategoria:Gatunki muzyczne]]
[[Kategoria:Hip-hop|*]]

Wersja z 19:06, 27 mar 2011