Boeing 737: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Dragon142. Ofiarą rewertu jest Ellaggeros.) |
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{redakcja|Nikt nic nie wie, naprawmy to}} |
|||
'''Boeing 737''' – samolot niewiadomego pochodzenia z fabyki pod nazwą [[Boeing]]. Jest to nic innego jak autobus ze skrzydłami przystosowany do transportu drogowego (zanim wystartuje) jak i powietrznego, czego autobus jednak nie potrafi. Strukturą i uniwersalnością przypomina [[Autosan|Autosana]] H9 pod barwami PKS, jest ponadto jego odpowiednikiem w spółce po fachu [[PLL LOT]], gdzie ma oznaczenie SP-LLC. Ilości tych "maszyn" w obu spółkach są porównywalne, co oznacza jedna, jak i druga mają po tyle samo złomu. |
|||
== Nazwa == |
|||
Nazwa również przypadkowa tak samo jak jego sprawność lotu. Najprawdopodobniej została wzięta z napisu na [[bunkier|bunkrze]] przed/powojennym w którym został pospawany z materiałów z odzysku (czołgi z [[Druga wojna światowa|Drugiej Wojny Światowej]] zostały zebrane i przetopione, a następnie wyprasowane na blachę, z której stworzono ów samolot). |
|||
Liczba 737 to nic innego jak funkcja matematyczna znajoma tylko jednemu człowiekowi na świecie (mianowicie projektantowi tegoż zlepu metali). Funkcja ta opisuje każdy model z fabryki Boeinga jako kolejność produkcji modeli. Tą liczbę oplata w dwie tajemnicze liczby 7. Ich pochodzenie w nazwie również nie jest do końca znane i rozumiane. Nie mniej jednak, model 737 oznacza że jest to model trzeci (przed czwartym - 747 i po drugim - 727 modelu). |
|||
Nazwy pochodne: |
|||
*Benio |
|||
*Beniek |
|||
*Benkov (za czasów PRL pod władzą ZSRR) |
|||
*Benkart (ze względu na jakość podróży) |
|||
*Bojejing (z ust [[Jacek Gmoch|Jacka Gmocha]]) |
|||
== Wersje == |
|||
Istnieje ich wiele. Różnią się od siebie przeważnie rozstawem osi kół (tak jak w przypadku autobusów, nie inaczej) oraz stosunkiem miejsc siedzących do miejsc stojących. Wartość ta jednak ulega zmianie podczas podróży, oczywiście zależnie od twardego bądź miękkiego lądowania z przewagą na twarde. Innym czynnikiem zmieniającym tą proporcję jest styl i ułożenie siedzeń. Jeśli jest ono takie jak w Autosanie H9, życzę miłego [[PLL LOT|LOT]]-u. |
|||
== Ciekawostki == |
|||
*Prostota konstrukcji nie zakłada użycia typowych czarnych skrzynek, ale tachometrów zapożyczonych z Autosanu. |
|||
*Wyglądem przypomina banana przebitego dwoma nożami pod kątem. |
|||
*Ma lepsze ogrzewanie niż Autosan. |
|||
*Posiada system hamowania silnikiem poprzez Thrust Reverser, natomiast Autosan poprzez [[Skrzynia biegów|skrzynię biegów]]. |
|||
{{stubtrans}} |
|||
[[Kategoria:Transport]] |
|||
[[en:Boeing 737]] |