Opel Omega: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Glodni a n in 369. Ofiarą rewertu jest 82.160.22.136.)
Linia 3: Linia 3:
== Krótki opis i historia modelu ==
== Krótki opis i historia modelu ==
Koncept na duże auto rodzinne, bezpośrednio konkurujące z taczanką oraz nysą towos, powstał w roku 1986. Zabawni inżynierowie firmy Opel puścili wodze fantazji, tworząc duże, ciężkie, awaryjne i paliwożerne auto dla każdej rodziny (hasło "Nie masz zmartwień – kup Omegę" przeszło do historii motoryzacji). Jeden z nowych inżynierów, urodzony 30 lutego 1980 r. Ulryk Von Pizdenszturhau rzucił pomysł zamontowania w tym wehikule tylnego napędu, co spowodowało wzrost popularności aut (w latach 90. i obecnie) wśród biedniejszego dresiarstwa, lubiącego puścić bąka na placyku pod Tesco. Jest to szczególnie pożądany samochód dla wcześniejszych posiadaczy polonezów i fiatów 125p.
Koncept na duże auto rodzinne, bezpośrednio konkurujące z taczanką oraz nysą towos, powstał w roku 1986. Zabawni inżynierowie firmy Opel puścili wodze fantazji, tworząc duże, ciężkie, awaryjne i paliwożerne auto dla każdej rodziny (hasło "Nie masz zmartwień – kup Omegę" przeszło do historii motoryzacji). Jeden z nowych inżynierów, urodzony 30 lutego 1980 r. Ulryk Von Pizdenszturhau rzucił pomysł zamontowania w tym wehikule tylnego napędu, co spowodowało wzrost popularności aut (w latach 90. i obecnie) wśród biedniejszego dresiarstwa, lubiącego puścić bąka na placyku pod Tesco. Jest to szczególnie pożądany samochód dla wcześniejszych posiadaczy polonezów i fiatów 125p.

== Ciekawostki ==
* Omega lubi pierdolnąć w dolot przy filtrze powietrza, jest to jak najbardziej normalne.
* Gdy zapali Ci się zółta kontrolka na desce rozdzielczej (silniczek) tak więc wiedz że coś się dzieje. Błąd można łatwo naprawić wystarczy wyjąć tylną kanapę i nakarmić osobnika narodowości Tureckiej (Samochody produkowane do 1990) lub Afroamerykanina (od 1990 roku) - zółta dioda sygnalizuje że jest on głodny.
* Kupując samochód warto kupić stację benzynową - średnie spalanie to 100L/100Metrów w cyklu mieszanym, oraz 3 litry oleju silnikowego.
* Rdza występuje w 99% przypadków na DRZWIACH TYCH Z TYŁU oraz nad kolach.
* Klej do listw ozdobnych był produkowany z mąki.


== Styling ==
== Styling ==

Wersja z 10:00, 16 maj 2011

Opel Omega ("Omcia", "Omesia", "Omesiunia" i najbardziej hardcorowe określenie "Kluska") – flagowe auto koncernu Opel, które było tak zajebiste że przestano je produkować.

Krótki opis i historia modelu

Koncept na duże auto rodzinne, bezpośrednio konkurujące z taczanką oraz nysą towos, powstał w roku 1986. Zabawni inżynierowie firmy Opel puścili wodze fantazji, tworząc duże, ciężkie, awaryjne i paliwożerne auto dla każdej rodziny (hasło "Nie masz zmartwień – kup Omegę" przeszło do historii motoryzacji). Jeden z nowych inżynierów, urodzony 30 lutego 1980 r. Ulryk Von Pizdenszturhau rzucił pomysł zamontowania w tym wehikule tylnego napędu, co spowodowało wzrost popularności aut (w latach 90. i obecnie) wśród biedniejszego dresiarstwa, lubiącego puścić bąka na placyku pod Tesco. Jest to szczególnie pożądany samochód dla wcześniejszych posiadaczy polonezów i fiatów 125p.

Ciekawostki

  • Omega lubi pierdolnąć w dolot przy filtrze powietrza, jest to jak najbardziej normalne.
  • Gdy zapali Ci się zółta kontrolka na desce rozdzielczej (silniczek) tak więc wiedz że coś się dzieje. Błąd można łatwo naprawić wystarczy wyjąć tylną kanapę i nakarmić osobnika narodowości Tureckiej (Samochody produkowane do 1990) lub Afroamerykanina (od 1990 roku) - zółta dioda sygnalizuje że jest on głodny.
  • Kupując samochód warto kupić stację benzynową - średnie spalanie to 100L/100Metrów w cyklu mieszanym, oraz 3 litry oleju silnikowego.
  • Rdza występuje w 99% przypadków na DRZWIACH TYCH Z TYŁU oraz nad kolach.
  • Klej do listw ozdobnych był produkowany z mąki.

Styling

  • Protoplasta (nieświadomy) stylu Rost – obecnie najpopularniejszego lansu na Zachodzie, mającego na celu pokrycie wszystkich widocznych elementów karoserii auta warstwą rdzy. Opel Omega jest przedstawicielem tzw Deep Real Rostu – Rost Style dla najodważniejszych, polegający na tworzeniu przelotowych otworów z rdzy w nadwoziu.
  • Główny odbiorca świetnych zestawów xenonowych HID (znanej firmy No Name) z portali aukcyjnych.

Dane techniczne

Ople Omega wyposażone były w szeroką gamę nowoczesnych i sportowych silników:

  • 1.8i 90KM – występował w pierwszych wersjach Omegi (które już nie istnieją, z uwagi na biodegradację) który pozwalał rozpędzić opływowe nadwozie Omci do 100 km/h w czasie 14 s (fenomen na skalę światową).
  • 2.5 V6 170KM – występował w drugiej generacji Omesi, obiekt kultu gazowników, chwalony przede wszystkim za dźwięk V6 (jeśli akurat właściciel miał na benzynę/LPG i mógł pociągnąć ponad 3tys obrotów), w połączeniu z 4-biegowym automatem zapewniał masę niezapomnianych przeżyć – noc w polu czekając na pomoc drogową, noc w polu czekając na kolegę z kanistrem benzyny itp.
  • 3.0 MV6 211KM – obiekt kultu wszystkich właścicieli Opli Omega, pozwalający rozpędzić Omesię do 100km/h w czasie (wg właścicieli) 7 s (lub 9,6 s wg producenta); przy tym wyjątkowo oszczędny – jedynie (wg właścicieli) 7 l na setkę (lub 15l wg producenta).
  • 2.5TDS – jednostka z silnikiem wysokoprężnym z możliwością samoadaptacji (polegającej na samoistnym pęknięciu głowicy, przez co silnik stawał się niskoprężny). Silnik trwały (do 20 tys. km bez remontu), mocny, ekonomiczny, o niesłychanej kulturze pracy. Polecany każdemu małemu majsterkowiczowi, który nadal twierdzi że Rudolf Diesel to był prostak i każdy głupi potrafi wyprodukować silnik Diesla.
  • 5.7 v8 – silnik z Corvette. Omegi z tym silnikiem z powodu jego mocy latały na trasie Nowy Jork – Londyn.

Szablon:Stubmot