Wskaźnik (informatyka): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.
'''Wskaźnik''' – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.


fghxfghfghfghfgjhdf!!!
== Zastosowanie ==
* Można powkurwiać „programistów” po kierunku technik-informatyk.
* Można odróżnić [[C (język programowania)|C]] od [[Logo Komeniusz]].
* Można zawiesić program.
* Można zawiesić program.
* Można zawiesić program.
* Można utrudnić sobie życie.
* Można zaszpanować przed znajomymi.


== Przykład zastosowania ==
== Przykład zastosowania ==

Wersja z 19:44, 4 cze 2011

Wskaźnik – ogromnie przydatna rzecz, występująca w każdym niemal języku programowania. Chodzi o to, że wskaźnik jest zmienną przechowującą adres zmiennej w pamięci, która to zmienna może też być wskaźnikiem, no chyba że nie jest wskaźnikiem to wskaźnik i tak jest zmienną, której adres przechowuje inny wskaźnik. Krótko mówiąc, bardzo prosta i przydatna rzecz.

fghxfghfghfghfgjhdf!!!

Przykład zastosowania

 /*bez wskazników*/
 int tablica[3][3]={0};
 /*ze wskaznikami*/
 int **tablica=new *int[3];
 int a=0;
 while(a<3)
 {
     tablica[a]=new int[3];
     a++;
 }
 a=0;
 int b;
 while(a<3)
 {
     b=0;
     while(b<3)
     { 
         tablica[a][b]=0;
         b++;
     }
     a++;
 }
 int i;
 int* pi; //3.14
 while(1){
     i = rand();
     pi = (int*)i;
     delete pi;
 }