Rush

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Staruchy. Od lewej – Aleks, Gedi, Nil

Szablon:Tkanadyjski zespół muzyczny. Wykonuje rock (w szczególności progresywny) i metal, a czasami jedno z drugim. Przetrwał prawie czterdzieści lat. Na początku członkowie nie mieli pomysłu na rozkręcenie zespołu, więc naśladowali Led Zeppelin, ale im się znudziło. Wydali 20 albumów studyjnych i z 50 razy tyle koncertowych.

Członkowie

  • Geddy Lee – syn polskich Żydów. Śpiewa, drze mordę, wyje, napieprza na basie, czasem coś tam brzęknie na klawiszach. Nosi śmieszne okulary i równie śmieszną bródkę.
  • Alex Lifeson – tym razem syn emigrantów z Serbii. Gra na gitarze, a do tego jest blondynem.
  • Neil Peart – w końcu rodowity Kanadyjczyk. Tłucze w garnki, a tych garnków trochę ma. Nosi fajną opaskę.

Byli członkowie

  • John Rutsey – grał na perkusji w pierwszym albumie - taki średniak. Jako jedyny z zespołu wyglądał jak człowiek.

Dyskografia

  • Pośpiech (1974) - takie coś. Najambitniejszy tekst z tej płyty to jee, oł jee, bo nie było Nila, który by mógł napisać dziwniejszy tekst.
  • Fly by Night (ang. Leć w nocy) (1975) - tutaj już jest ciekawiej. Było coś o bijących się psach, z czego jeden był dobry, a drugi już nie bardzo. Reszta brzmi jak Led Zeppelin z odjętymi dragami.
  • Caress of Steel (ang. Pieszczenie stali) (1975) – tytuł mówi sam za siebie. Ogólnie to samo co wyżej, tylko więcej darcia mordy. Zły pies stał się dobry i zabił jakiegoś nekromantę, a Nil zapuścił wąsy.
  • 2112 (1976) - album złożony z dwudziestominutowej kompozycji tytułowej oraz pięciu krótkich, na które nikt nie patrzy. Jeszcze więcej darcia mordy.
  • A Farewell to Kings (ang. Pożegnanie królów) (1977) – Gedi uznał, że chce progresywności, a że reszta nie ma nic do powiedzenia, to mamy przez wszystkich znane Closer to the Heart i pięć innych piosenek, które wszyscy olewają. Płyta dzieli się na części nudne oraz mniej nudne, w których darcie mordy osiągnęło apogeum[1].
  • Hemispheres (ang. Półkule) (1978) – zawierał tylko cztery utwory. Jest kontynuacja Cygnusa X-1 z poprzedniej płyty, instrumentalne La Villa Strangiato i dwie krótkie niewiadomoco.
  • Permanent Waves (ang. Stałe fale) (1980) – Gediemu znudziło się darcie mordy i nagle wszyscy rzucili się na ten oto album.
  • Moving Pictures (ang. Poruszające się obrazki) (1981) – to samo co wyżej, tylko lepsze. Nilowi znudziły się wąsy.
  • Signals (ang. Sygnały) (1982) – Gedi znalazł syntezator, a Aleks nie ma co robić, bo wcale nie słychać gitary.
  • Grace Under Pressure (ang. Gracja pod ciśnieniem) (1984) – a teraz Nil znalazł elektryczną perkusję, a Aleks się wnerwił jeszcze bardziej.
  • Power Windows (ang. Okna mocy) (1985) – Gedi kupił sobie komputer i spodobał mu się Windows. Aleksa w końcu chociaż trochę słychać.
  • Hold Your Fire (ang. Trzymaj swój ogień) (1987) – to samo co wyżej, tylko bardziej czerwone.
  • Presto (1989) - Gedemu znudził się syntezator i wszyscy zaczęli narzekać, że płyta ssie.
  • Roll the Bones (ang. Tocz kośćmi) (1991) – tu jest lepiej, poza rapującym szkieletem.
  • Counterparts (ang. Duplikaty) (1993) – Rush gra grunge (?), ale to i tak nie pomogło, bo wszyscy o nich zapomnieli.
  • Test for Echo (ang. Test na echo) (1996) – to samo, tyle samo chętnych.
  • Vapor Trails (ang. Parowe ścieżki) (2002) – a tu mamy metal. Jeszcze gorzej – powiedzieli wszyscy.
  • Feedback (ang. Sprzężenie zwrotne) (2004) – Nilowi skończyły się pomysły, więc nagrano zbiór coverów, których nikt nie lubi.
  • Snakes&Arrows (ang. Węże i strzałki) (2007) – znów metal, ale jakoś odzyskali odrobinę popularności.
  • Clockwork Angel|Nakręcane anioły]] (ang. Nakręcane anioły) (2012) – do metalu dodali trochę więcej metalu i nagle wszyscy znowu kochają Rush.

Przypisy

  1. Określenie osiągnięcia maksimum