The Sims

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:09, 24 wrz 2006 autorstwa Kamil Kozłowski (dyskusja • edycje) (Kasacja i pisanie od początku)

The Sims (popularniej simsy) - przełomowa gra komputerowa, w której w niezwykły sposób możemy kierować ludzikami (nazwanymi przez twórców simami), których sami wymyśliliśmy (mamy do tego ogrom funkcji). Zastępuje ona dziewczynkom domek dla lalek.

Zasady

Z głównych założeń wynika, że mamy tak kierować simami, by doszło do kopulacji (niestety, nie widać jej na ekranie). Zwykle jednak simowie kończą na dnie basenu (wirtyalny odpowiednik topienia Barbie w sedesie), roztapiają się podczas pożaru (twórcze rozwinięcie podpalania lalkom włosów), lub zostają zamykani w izolatce 2x2, by w końcu umarli (to już nowość).

Tak jak mówiono wyżej, gra w The Sims zastępuje zabawę domkiem dla lalek (strzeżcie się, producenci!). Oferuje nawet więcej opcji - sami dobieramy simom dom, lub budujemy według własnego gustu (Wow!). Do tego kupujemy simom wyposażenie wegług własnego gustu (to już całkiem wypiera zabawki dla dzieci).

Historia

Pomysł na symulację życia narodził się w łepetynie Billa Wrighta (jak by było mało Billów!). Został on uznany przez środowisko informatyczne za szalony (i do tej pory jest uznawany). Wright znalazł jednak gdzieś ludzi, którym podobał się ten pomysł i zaczęli robić. Ostatecznie gra ukazała się w roku 2000 i okazała się wielkim hitem (gra w nią 78 954 431 osób).

Szablon:Stubinf