Fiat 126p

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania
Projekt Fiata 126p

Fiat 126p – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.

Zalety

  • Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
  • System ABbSs - A Bezpieczny bądź Se sam.
  • Biturbo - potocznie zwane ssaniem (1-sze turbo, możliwość włączenia z kokpitu) i pchaniem (2-gie turbo, włącza się automatycznie gdy po włączeniu pierwszego okazuje się że samochód ma wciąż za mało mocy, wymaga jednak wcześniejszego opuszczenia pojazdu).
  • W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
  • Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę, otwierane drzwi, przednią szybę i powietrze w kabinie.
  • Samochód czysto rodzinny, posiada dwa rzędy foteli.
  • Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
  • Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, szybki, zbajerowany na fulla. Panienki na niego lecą.
  • Ferrari dla juniora - posiada identyczne właściwości nadwozia: silnik z tyłu, chłodzony przez dopływ powietrza z lanserskich skrzeli po bokach, rasowy gang, mimo iż z tyłu znajduje się kanapa, samochód jest w praktyce dwuosobowy a kanapa służy do przewożenia niewielkich bagaży, projektanci zrobili wszystko by samochód był jak najlżejszy.

Wady

  • Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
  • Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
  • Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
  • Często rdzewieją szyby z przodu.
  • Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
  • Czasem klima sie zacina (działa tylko w zimie).

Galeria

Zobacz też

Słownik
Zobacz w słowniku:
Fiat 126p
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Szablon:Ok