Pesa
Ten artykuł tak beznadziejnie zredagowano, że nawet nasz rezolutny szympans w to nie wierzy. A on cierpliwym zwierzęciem jest… Do przetrząśnięcia widłami: aktualizacja Jeżeli nie potrafisz operować widłami ani redagować tekstu, zajrzyj do Kanciapy przed wzięciem się za poprawę. Jeżeli nie potrafisz uzasadnić wstawienia szablonu, nie wstawiaj go. |
Pesa Bydgoszcz a dokładniej Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne Polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor który zastąpiły. Cechą ogólną ich produktów jest nie wygoda dla pasażerów i obsługi pociągu. Częste są też ich awarie.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć. Tabor w większości jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Produkty PESY
ED74 - pociągi które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca - Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy w którym 20 min jady to katorga. W zimie zdarza się samo rozłączanie taboru podczas jazdy. Z tego powodu te pociągi mogą wtedy jeździć pojedynczo albo w każdym MUSI być maszynista. Tabor znienawidzony przez przez wszystkich. Bydło, obsługę pociągu jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym oprócz samo rozłączania się taboru jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami.
Wśród MK ma przezwisko Mendyta.
Obecnie ten tabor można spotkać w całej polsce jeździ jako pociągi TLK.
ED59 - krótsza wersja Mendyty jak wyżej jest znienawidzona przez wszystkich. Oficialna nazwa Acatus ale wśród MK ma przezwisko Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie Łódzkim lub na trasie Stolyca - Łódź jako pociąg Inter Regio
EN95 - pociąg WuKaDki. Linii lokalnej która odcinek 30 km pokonuje w 1,5 godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w nie jednym autobusie komunikacji miejskiej.