Kerbal Space Program
Szablon:Tgra na PC, w fazie testów alfa. W grze wcielamy się w szefa wielkiej korporacji, aby w jak najbardziej widowiskowy sposób wysadzić trzy istoty pochodzenia Kerbalskiego. Wyglądem przypominają parówki, lecz nie dajcie się zwieść, tak naprawdę to rasa bardziej rozwinięta niż nasza. Świadczą o tym np. ich niezniszczalne spadochrony, które w atmosferze powinny się spalić bądź zamienić się w wielką kostkę lodu, lub po prosty rozerwać są jak nowe. Do tego otworzyć je można 200 km nad poziomem morza przy prędkości 2 km/sek. W grze musimy zbudować rakietę, która bez powrotu ma wznieść kerbale w kosmos. Autorzy gry na razie nie wprowadzili poziomów trudności, lecz na pewno obecna gra jest na easy ponieważ nie da się wylądować i statek po prostu wybucha zabijając kerbale. To na wypadek gdyby nie udało się ich uśmiercić w kosmosie. Twórcy co chwilę zaskakują nas nowościami. Dzięki najnowszym aktualizacjom możemy zbudować jeszcze większą rakietę, która w jeszcze bardziej nieprzewidywalnym momencie eksploduje lub wyczerpie wszelkie zapasy paliwa. Autorzy w kolejnych odsłonach zapowiadają możliwość wysłania na orbitę okołokerbalską Pana Józka oraz worka ziemniaków, a także przeprowadzenie wywiadu z Pamelą na temat jej ostatniej książki pt. "Orbitowanie a rozmiar biustu - fakty nieznane".
Oznaki uzależnienia
- Gdy wsiadamy do samochodu szukamy spacji żeby wystartować.
- Gdy w naszym samochodzie pokazuję się kontrolka „mało paliwa”, wylewamy je, ponieważ jest ono tylko dodatkowym obciążeniem i nasz samochód nie może jechać dalej.
- Gdy lecimy samolotem i słyszymy komunikat pilota „Jesteśmy 11 kilometrów nad ziemią, życzę miłego lotu”, postanawiasz zmniejszyć controlem poziom zużycia paliwa, ponieważ jest już mniejsze przyciąganie i tylko się marnuje.
- Cieszymy się kiedy odpada nam jakakolwiek część w samochodzie co niewątpliwie podniesie prędkość oraz zmniejszy zużycie paliwa
- Chodząc poruszamy się po orbicie i uważamy na grawitację innych obiektów.
Dostępne części
Poniżej są wypisane niektóre z elementów jakie dostajemy do dyspozycji podczas budowania naszej bomby rakiety:
- Kapsuła dla załogi - jak wszyscy doskonale wiemy Kerbale są dystrybuowane w kapsułkach. Gdy liczba Kerbali do rozdystrybuowania przekroczy magiczny limit, zaczyna się pakować Kerbale do większych kapsułek czyli kapsuł. Służy do roztrzaskiwania o powierzchnię dowolnego ciała niebieskiego.
- Zbiornik na paliwo (różne rozmiary) - pierwotnie były używane do rozania murzynów na Bliskim Wschodzie, obecnie niektóre nerdy potrafią przy pomocy Maggi używać ich jako zbiorników na paliwo. W rosyjskiej wersji gry zamiast standardowych zbiorników znajdziemy butelki na ruski spiryt.
- Silnik NERVA - nazwa NERVA została zainspirowana pierwszymi reakcjami graczy na silnik o napędzie jądrowym. Po nalaniu do niego odrobiny zwykłego paliwa rakietowego i tlenu tworzy on strumień w hj gorących, atomowo-czarnobylskich gazów. Każdy gracz po wstępnym wypróbowaniu mocując go do kapsuły z Kerbalami dowiedział się, że nie poleci tym daleko co skutkuje niskim współczynnikiem wykorzystania tej części.
- Mech
ZJeb - prototypowy autopilot dla naszych statków kosmicznych. Gwarancja udanego rozwalenia rakiety albo zwrot pieniędzy.
Najbardziej znani "kerbonauci"
- Bill Kerman
- Dżeb Kerman
- Bob Kerman
- i inni