Słownik:Nauczania zdalnego

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 11:05, 19 mar 2021 autorstwa Griegor (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

A

A jakie było pytanie? – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi

A które to zadanie? – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny

Aktualizację miałem. – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo

Ale ja jestem! – delikatna manifestacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć

C

Co było w drugim? – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji

Coś przerywa. – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję

D

Do widzenia! – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)

Dzień dobry! – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje

I

Idź stąd! – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka

J

Ja wiem, wszyscy mamy ciężko. – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych

Jestem! – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni

H

Halo? – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów

L

Lekcje mam. – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy

M

Mam zepsuty mikrofon. – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi

N

Nie chce mi się otworzyć! – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem

Nie słychać pani! – informacja skierowana do nauczyciela przez klasowego kolaboranta, któremu przeszkadzało wyciszenie się przez nauczyciela

P

Poczekamy, aż reszta dołączy. – reakcja nauczyciel na obecność ⅛ klasy

Powiedzcie, że jestem. – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów

Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie. – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie

Przepraszam na chwilę. – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu

Przepraszam za spóźnienie! – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji

S

Sąsiad robi remont! – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie

Słychać mnie? – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu

W

Wyrzuciło mnie. – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania

Z

Zapomniałeś wyciszyć mikrofon. – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi