Heroes of Might and Magic
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 13:16, 18 lis 2007 autorstwa Adrian Rzepiszcz (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szoferka. Autor wycofanej wersji to 78.154.65.243.)
Heroes of Might and Magic – seria gier strategicznych. Jest grą kultową, a kult ten opiera się na założeniu, że „trójka jest najlepsza”.
Gry w serii
- Bohater siedzi w namiocie, boi się wroga.
- Kościstość nie jest w modzie, jest tylko jeden kościsty bohater.
- Bohater nadal boi się wroga.
- Bohater jest strasznie niedowartościowany: nie może nauczyć się wskrzeszać zmarłych w kościstej formie, barbarzyńca nie może być magiem.
- Prawdziwy przełom – bohater nie kryje się w namiocie przed wrogiem.
- 9 miast. Z których tylko 7 da się grać. A kolejne dwa są banowane na turniejach.
- Oryginalne czary: pole siłowe, ściana ognia, kula ognia.
- Kolejny przełom – bohater służy jako maszynka do zabijania: zabija 3 czarne smoki uderzeniem.
- Genialna fabuła – zderzyły się dwa kawałki magicznego żelaza i było wielkie bum. I wtedy pojawiły się portale do nowego świata.
- Metale w formie bohaterów – walą gitarą.
- Powrót do tradycji: bohater boi się wyjść z namiotu, bo świat się trójwymiarowy zrobił...
System czarów
Myślisz, że w takiej kultowej grze są oryginalne czary? No to zonk.
- Magic Arrow – magiczna iskierka. Po roku potrafisz zabić 60 motyli na raz.
- Lighting – po roku przeszkolenia zabija do trzech razy więcej owadów rozmaitego rodzaju niż standardowa iskierka.
- Slow – permanentna anemia.
- Fast – włączenie trybu kota z pęcherzem. Paradoksalnie, nie przyspieszysz tym swojego młodego smoka, bo ten jest na ten czar odporny.
- Summon Boat – kradnie łajbę.
- Destroy Boat – niszczy łajbę. Dla desperatów, starych wyg i wyjątkowych cyników.
- Destroy Undead – dyskryminacja umarlaków.
- Beast - dyskryminacja smoków, hydr i behemotów.
- Inferno – sądzisz, że piec hutniczy jest straszny? No to się mylisz!
- Town Portal – średnio doświadczeni gracze starają się przed grą wymodlić, aby w swoich zamkach mogli się tego wyuczyć.
- Implozja – niestety skuteczne przeciwko smokom. Ssie. Manę. Że hej.
- Armageddon – wychodzisz na kawę i zaczynasz się zastanawiać, jak właściwie czuli się sodomici podczas własnej zagłady?