Teoria filmowej rzeczywistości

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Jak wiemy, światem rządzą niezaprzeczalne prawa, niepodważalne i zawsze działające schematy zachowań ludzkich, praw fizyki i całej otaczającej nas rzeczywistości. Naukowcy po wielu latach studiowania tysięcy filmów sensacyjnych doszli do zaskakujących rezultatów. Po wielu latach doskonaleń, naukowcy opublikowali pełną listę schematów na których opiera się życie filmowych bohaterów.


Życiowe prawa

Przeciwnicy zawsze ustawiaja się tak, żeby łatwiej było trafić kilku na raz.
  • Kiedy zgasisz światło w sypialni, wszystko wokół ciebie będzie świetnie widoczne, tylko lekko niebieskawe.
  • Większość psów (i innych zwierząt domowych) jest nieśmiertelna.
  • Jeśli ścigasz kogoś po ulicy, niezależnie od pory roku, natkniesz się na paradę z okazji dnia św. Patryka
  • System wentylacyjny budynku jest znakomitą kryjówką. Nikt cię tam nie znajdzie i bez problemu możesz dotrzeć do każdego zakamarka.
  • Szef policji jest zawsze czarny.
  • Jeśli płacisz za taksówkę, nigdy nie zaglądaj do portfela. Wyciągnij pierwsze z brzegu banknoty - na pewno ich suma zgodzi się z należną taksówkarzowi opłatą.
  • Szefowie policji prawie zawsze zawieszają najlepszego policjanta baź dają mu 48 godzin na rozwiązanie sprawy.
  • Ludzie w średniowieczu mieli doskonałe uzębienie i czyste nowe ciuchy. A ich kobiety spełniają kanony estetyczne zgodne z gustem XX/XXI wieku.
  • Nie ma potrzeby móić "Halo" lub "Do widzenia" podczas rozmowy telefonicznej.
  • Jeśli zostaniesz pozbawiony przytomności przez cios w głowę, nie martw się. Po oprzytomnieniu nie grożą ci żadne nieprzyjemności w postaci urazu mózgu, bólu głowy czy choćby siniaka.
  • Nikt uczestniczący w wypadku samochodowym, porwaniu przez kosmitów, wybuchu wulkanu etc. nie będzie nigdy w szoku.
  • W telewizyjnych wiadomościach po włączeniu telewizora zawsze informują o sprawach związanych z prowadzonym przz ciebie śledzctwem.
  • Samochody po wypadku prawie zawsze wybuchają, a jeśli spadają, wybuchają w powietrzu, zanim natrafią na przeszkodę.
  • Uciekający przed pościgiem nie ma potrzeb fizjologicznych.
  • Jeżeli ktoś kłamie, doskonale to po nim widać, ale oszukiwany i tak uwierzy.
  • W sypialni naczelnika policji, telefon jest zawsze po tej stronie, po której śpi jego żona.
  • Człowiek, który nigdy nie miał broni w ręku, strzela celniej od doświadczonego bandyty.
  • Bandyci używający broni automacztynej strzelają tak, by trafiać pod nogi bohaterów
  • Bandyta używający broni automatycznej wystrzeliwuje setki kul, które z odległości paru metrów dziurawią otoczenie woół bohatera, nie raniąc go. Bohater za to zabija owego bandziora, strzelając 2-3 razy z rewolweru.
  • Były komandos od 10-15 lat jest w cywilu, gdy wraca do akcji, jest sprawniejszy od młodych i będących na służbie komandosów, z któymi musi się zmierzyć.
  • Haker ma okulary, pryszcze i mniej jak 20 lat. Ubrany jest w podkoszulkę z napisem, je pizzę i rozwala np. serwery pentagonu za pomocą paru kliknięć w klawiaturę lub spod przeglądarki internetowej.
  • W każdym laboratorium naukowym znajdują się probówki z kolorowymi płynami, któe parują, a w sprzyjających warunkach eksplodują.
  • Podsłuch policyjny daje słyszalność o jakości studyjnej.
  • Wszystkie zdjęcia (zwłaszcza te przechowywane w systemach komputerowych) można powiększać w nieskończoność bez odczuwalnej utraty jakości, aby wykli gangsterzy nie mają szans zabić głównego bohatera, nawet w przewadze 100 na 1.
  • Nawet jakbyś się nie wiem jak rozglądał po mieszkaniu, ukryty bandzior i tak zaatakuje niespodziewanie z tyłu.
  • Zabity Czarny Charakter ZAWSZE wstaje, gdy już myślisz, że jest po wszystkim.
  • Jeżeli sprawidzsz, że w szafie nikogo nie ma i westchniesz z ulgą, w tym samym momencie zostaniesz zaatakowany.
  • Jeżeli jesteś mistrzem karate, twoi przeciwnicy odłożą broń palną i pozwolą ci się po kolei masakrować.
  • Bombę na ogół uda ci się rozbroić, gdy do wybuchu pozostanie 1 sekunda.
  • Każda bomba ma wielki licznik pokazujący czas do eksplozji i 3 kabelki, które należy przeciąć, by ją rozbroić. Bohater zawsze waha się, który z kabelków jest tym właściwym - ale zawsze wybiera ten dobry.
  • Czarny Charakter, który stworzył bombę zawsze ustawia zegar na taką godzinę aby bohater miał wystarczająco dużo czasu na jej rozbrojenie.
  • Wszystkie kabelki mają inne kolory aby bohaterowi było łatwiej wybrać właściwy.
  • Eksplozje zawsze dzieją się w zwolnionym tempie. Kiedy następuje wybuch biegniesz tak aby w ostatnim momencie eksplozja, w zwolnionym tempie, wyrzuciła cię na wprost kamery. Oczywiście, podmuch nie wyrządza ci żadnej krzywdy.
  • Bohaterowie zawsze złapą taksówkę, chyba że są w niebezpieczeństwie wtedy jest to niemożliwe.
  • Wszyscy kosmici znają angielski.
  • Amerykanie zawsze zwyciężają.
  • Bandyci zawsze mają przewagę liczebną nad policją.
  • Zwykli, uczciwi policjanci mogą jeździć najdroższymi samochodami i nigdy nie wypełniają żadnych papierków.
  • Węże i inne gady zawsze najpierw atakują kobietę, choćby była w obecności 30 mężczyzn.
  • Możesz jeśc i pić, ile chcesz - nigdy nie będziesz musiał iść do klopa.
  • Przypadkowi ludzie, uciekający przed pościgiem zawsze biegną przed siebiem zamiast wczołgać się gdzieś gdzie samochód nie ma prawa wjechać.
  • Podczas jazdy kabrioletem wiatr nigdy nie rozwiewa czupryn bohaterów.
  • Samochód nigdy nie odpali za pierwszym razem, jeśli uciekasz przed bad guyem.
  • Gdy rabujesz bank, bądź pewny, że trafisz na kasjera, który dopiero pierwszy dzień pracuje na stanowisku.
  • Podczas wojny giną zawsze ci, którzy mają najwęiksze pany na życie po wojnie.
  • Wyjdziesz cało z każdej bitwy, chyba że pokażesz komuś zdjęcie swojej ukochanej.
  • Jeżeli dobra osoba umrze z otwartymi oczami, przyjaciel mu je zamknie, a oczy pozostaną zamknięte. Jeżeli zły umrze z otwartymi oczami, nikt mu ich nie zamknie, a kamera zrobi zbliżenie na jego twarz.
  • Bohater pozytywny zawsze umiera w otoczeniu przyjaciół.
  • Jeśli bohater bądź bad guy korzystają z windy, zawsze bad guy bądź bohater mogą dogonić windę, biegnąć po schodach. Nawet na 130 piętro.
  • Podczas pojedynków przy użyciu broni białej zawsze jest scena, gdy nie widać bohaterów, a jedynie walczące cienie.
  • Kajdanki udaje sie rozerwac tylko wtedy, kiedy katowany bohater jest skrajnie wyczerpany.
  • Amunicja nigdy się nie kończy, gdy bohaterowie strzelają z kałachów albo czegoś w tym stylu. W pistoletach czasem się kończy.