Honda Civic
Ten artykuł jest w edycji i kogoś właśnie osłabiło w trakcie jego pisania. Aby go nie dobić, poczekaj aż wytrzeźwieje i dokończy swoją twórczość. Jeżeli trwałoby to zbyt długo, skontaktuj się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku ArturVonFornal. |
Honda Civic – samochód kompaktowy produkowany przez Hondę od 1973 roku. Obecnie po drogach jeździ już VIII generacja wyobraźcie sobie. Dość często spotykany na polskich drogach, równie często poddawany agrotuningowi i zajeżdżany za pieniądze rodziców przez młodych gniewnych.
Serie I do III
W sumie nikogo nie obchodzą, zwyczajne kanciaste wozidełka. Obecnie wymarłe, spotkać takie na drodze to święto, ale i tak nie ma w nich na co patrzeć.
Seria IV
Charakterystyczna stylistyka szuflady, ostre linie i kształty karoserii. Te które przetrwały do dzisiejszych czasów najczęsciej zeżarte przez korozję. Trochę ich się jeszcze toczy po drogach, razem z Hondami Concerto. Wspomnieć o nich warto chociażby dlatego, że to w nich zaczęto montować legendarne silniki VTEC, dzięki którym te samochody nie jeździły a zapierdalały. Z powodu starości i niskiej ceny na takie właśnie silniki polują młodzi ściganci; chociażby na 130 konne D16A9, a spełnieniem marzeń B16A1 (150KM), albo B16A (158KM). Oczywiście po tych 20 latach trochę tych japońskich koników uciekło ze stadniny, a część umarła w komorze gazowej, ale chwaląc się że masz VTEC-a dostajesz +20 rispektu wśród innych hondziarzy.
Seria V
Najczęściej nazywana jajeczkiem. Obecnie przeżywa renesans na polskich drogach spływając z każdego szrotowiska Europy jako nic nie puka, nie stuka, tylko lać i jeździć (zob. Ogłoszenie sprzedaży pojazdu). Popularna z powodu niskiej ceny zakupu, legend o jej niezawodności, oraz ładnej nawet dzisiaj stylistyce. Tak niska że wysiadając z niej właściwie się wyczołgujesz, a patrząc przez boczne szyby stojąc w korku, podziwiasz drzwi innych zakorkowanych. Po odsunięciu fotela kierowcy osiąga się idealnie gangsterską pozycję zasłaniając się słupkiem środkowym przed ewentualną serią z uzi.
Najpopularniejsza w 3 drzwiowej wersji hatchback i lansotwórczej wersji coupe. Od biedy jest jeszcze sedan.
Razem z Hondą CRX znajduje się na niechlubnej liście dresowozów, oraz zaraz obok Golfa w zestawieniu najczęściej buraczonych samochodów. Typowymi przeróbkami tego modelu są: wydech o średnicy co najmniej 10 cm, aby każdy słyszał twój wysokoobrotowy silnik Hondy; tylne lampy lexus look bądź clear; przednie lampy typu angel eyes; jakiś bodykit upodabniający nasz samochód do pługa i felgi z szerokim rantem. Wszystko do dostaniu już teraz na twoim Allegro.
Wyposażona w topowe silniki VTEC pozwalające jej, kolokwialnie mówiąc, zapierdalać równie solidnie jak generacja IV.
Seria VI
Brzydsza niż V, bardziej spasiona niż V, częściowo nieprodukowana w Japonii i ogólnie gorsza niż V. Popularna na rynku wtórnym, aczkolwiek bardziej wśród osób statecznych i emerytów. Młodzi gniewni wybierają Hanię poprzedniej generacji. Wnętrze zaczęło wyglądać trochę lepiej, zniknęły wszędobylskie suwaki na konsoli środkowej (czego nie udało się wyeliminować Mazdzie), znacznie powiększyła się gama silników przez co dzisiaj handlarze mogą wciskać kit, że kupujesz 1.4 90KM kiedy w rzeczywistości masz tam tylko 75 koników. Dla wybrednych pozostał oczywiście VTEC, który w odmianie Type-R osiąga niebotyczne 185KM z pojemności 1.6 litra.