Jelcz 120M

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 12:45, 6 wrz 2011 autorstwa EU07-469 (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Jelcz 120M
Plik:Jelcz 120M-2.jpg
Jelcz 120M/2, tak samo wygląda 120M/3
Plik:Jelcz 120M-3.jpg
Ostatnia generacja Jelcza 120M

Szablon:T autobus powstały na bazie polskiej podróbki francuskiego Berlieta PR110

Charakterystyka

PR110 z tylnym wnętrzem wziętym z M11 i innym przodem.

Telepie tak samo jak PR110.

Ponoć mocniejszy silnik, ale skrzynia biegów tak samo krótka.

Ostatni Jelcz fabrycznie wyposażony w skajowe siedzenia, choć w ramach modernizacji wymieniane są na wygodniejsze plastiki.

Babcie autobusowe nie wejdą tylnymi drzwiami, ale i z pozostałymi będą mieć kłopoty.

Pomimo konstrukcji z lat 70-tych nie chcą się rozlecieć.

MZK Jelenia Góra bodaj jako jedyne ma komplet modeli z automatyczną skrzynią biegów, która czyni te wozy bezużytecznymi zimą w górach.

Można było do nich wsadzić silnik MAN (MZK Jelenia Góra ma trzy takie)

Wyszło kilka generacji, które poza spełnianiem kolejnych unijnych norm spalin i innymi przodami nie różniły się niczym między sobą

Próby modernizacji

Plik:Jeleniogórski 120M.jpg
Modernizacja po jeleniogórsku

Podobnie jak o migi, tak samo dba się o jeleniogórskie Jelcze 120M. Przód i tył wzięte są z gniotów II generacji, a jedyną różnicą są okna, które pozostawiono zaokrąglone i z większą możliwością wymiany powietrza dzięki szeroko otwieranym szybom. Reszta jak w jeleniogórskich M11