The Elder Scrolls V: Skyrim

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

The Elder Scrolls V: Skyrim (czyt. de ender skrols w: skurim lub dhe elbern zrols pieć skurwim) - gra znanego studia Bethesda Softworks, znanego z tego, że jest znane oraz z licznych bugów w innych produkcjach.

Fabuła

Fabuła jest prosta i nawet totalny noob by zrozumiał. Pewnego słonecznego dnia, gdy Ciebie, Rolofa, Ulfricka Gromowładnego, złodzieja i paru innych wypierdków mają rostrzelać skrócić o głowę. Niespodziewanie pojawia się tam smok i zaczyna palić piękne Helgen (kto by się spodziewał?). My oczywiście musimy spierdalać uciekać. Możemy iść z Rolofem (współskazańcem) lub z Hadvarem (jednym z tych, którzy chcieli nas zabić). Gdy już uciekniemy, idziemy do Białej Grani, zabijamy smoka, zostajemy Smoczym Dziecięciem, otrzymujemy 15 tytułów honorowych które gówno dają oraz zabijamy potężnego super smoka Alduina.

Bohaterowie

  • Ty - najlepszy, najfajniejszy, najważniejszy i najbardziej lubiany bohater w całej grze. Zastałeś Smoczym Dziecięciem więc musisz latać jak idiota po świecie i wypełniać zadania.
  • Jarl Balgruf - król lub lord Białej Grani. Jest superważny i bardzo cie lubi (wersja Cesarskich) lub nienawidzi (wersja Gromowładnych). Ma bardzo dużo dzieci, ale nie ma żony. Jakkolwiek byś dla niego nie pracował, zawsze wybiera Cesarstwo. Wysyła cię do walki z pierwszym smokiem, bo sam się boi.
  • Jarl Elsif - może się też nazywać Jarl El Syf, ale to nie jest potwierdzone. Mieszka w Białym Domu Błękitnym Pałacu w Samotni (którą włada). Popiera PO. Jest bardzo samotna ze względu na miejsce zamieszkania. Żona byłego Najwyższego Kola Skyrim.
  • Ulfrick Gromowładny - syn Zeusa i Jarl Wichrowego Tronu. Lubi pioruny i Talosa. Nienawidzi elfów z Thalmhoru. Pretendent do tronu. Nie lubi tych komunistów (cesarstwa) i wytoczył im wojnę.
  • Generał Tulius - zarządca wojskowy, dowódca Armii Czerwonej Legionu Cesarskiego i najlepszy kumpel Cesarza. Ukryty wielbiciel Juliusza Galiusza Cezara. Traktuje wszystkich jak podnóżki. Krążą plotki, że molestuje śnieżne trolle.
  • Alduin - geniusz zła. To on za tym wszystkim stoi. Jest smokiem. Umie krzyczeć. Pod koniec gry spCenzura2.svgla do Sovngardu (lub Sowy Gardłu). Tam razem z trÓ hero musimy go rozwalić. Jest zaCenzura2.svgcie zły i nas nienawidzi z całego serca swego i całej duszy swojej, ale pomógł nam uniknąć kary na początku.
  • Delphine - właścicielka gospody w Rzecznej Puszczy. Członek Oszcza. Pomaga naszemu bohaterowi. Ma schody do piwnicy w szafce.
  • Esbern - dziad który wie za dużo. Członek Oszcza. Mieszka w kanałach. Opowiada o Alduinie i końcu świata.
  • Arngeir - master głównego bohatera. Członek Siwobrodych. Znany z tego, że wie co to Thu i ma siwą brodę. Mieszka na Mount Everest Wysokim Chrodgarze. Uwielbia drzeć się w niebogłosy.
  • Paarthurnax (czyt. Par Thu Urnax) - smok! Mieszka na najwyższej górze, na najwyższym kamieniu (koło kilofa Notch'a). Jest Siwobrodym mimo, że nie ma brody. Lubi snieg i zabijać ludzi. Kalejnym jego hobby jest zabijanie jeszcze więkrzej ilości ludzi.

Gildie

  • Oszcza - oficjalnie zlikwidowana. Pomaga głównemu bohaterowi. Jest ściśle związana z główną fabułą. Jest najliczniejszą organizacją w grze. Bez naszego bohatera pozostaje w niej dwoje członków. Włąścicielka gospody Delphine i stary wariat Esbern.
  • Mhroczne Bhractwo - koledzy Altaira. Ubisoft nawet tu się wpSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentla. Zajmują cię zabijaniem i skakaniem do stogów siana. W swojej kryjówce trzymają zmumifikowaną Nocną Matkę i czekają aż coś powie, oczywiście mówi tylko do naszego bohatera. Członkowie mówią "bracie" nawet do członków płci żeńskiej. Na koniec zdradza ich przywódca, który Blad.png całą baze. Członkami są wampir poniżej 6 roku życia, murzyn rozdzielający zadania, wilkołak robiący w kuźni, emerytowany czarodziej, elfka dźgająca szydełkiem jednorożca podczas spaceru na plaży i błazen pilnujący zwłok.
  • Akademia Zimowej Twierdzy - magowie, jedna z prostrzych gildi, bo nie trzeba nic robić, tylko pakować doświatczenie w mane, zniszczenie, iluzje i przywoływanie. Członkowie są debilami w sukienkach, bawiącymi się zapałkami i myślącymi "dlaczego pada śnieg". ChCenzura2.svgj robią, góCenzura2.svgno dostają.
  • Towarzysze - bardziej złożona gildia. Jej członkowie muszą umieć przyciskać kilk przycików myszki naraz. Niektórzy to wilkowaki. Dają wpierdol, każdemu kto jest zły.
  • Gildia Złodzieji - każdy chyba wie co robią. Jest to najtrudniejsza gildia, bo oprucz penetrowania ruin (jak w każdej gildi), trzeba się skradać i nie dać złapać. Pod kaniec zostajemy przywódcą gildi co i tak nic nam nie daje prócz satysfakcji (tak jak w każdej gildi).

Rasy

  • Argoninain - zoofilia zaowocowała tym. Argonianie to jaszczurki i ludzie jednocześnie. Mogą oddychać pod wodą. Mieszkają na bagnach i mają "podejrzane" stosunki z drzewami.
  • Breton - wielokrotnie myleni z Brytanami (rasa psa). Super zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentci magowie. Mają magiczne bonusy i Smoczą Skure, nie wiedzą co to jest krem nawilrzający.
  • Mhroczny Elf - pochodzi z Morrowind. Mają szarą skórę, są nielubiani, uważani za złodzieji i przemytników (którymi są). Rasa dla totalnych n00b'ów. Mają przerażające czerwone oczy.
  • Elf Wysokiego Rodu - lub porodu. Członek Altmerskiego Domina i Thalmhoru. Typowi rasiści i faszyści za razem. Nie lubi Talosa, nie lubi Cesarstwa i nie lubi innych ras. Ma ok. 2.5 metra wzrostu i wali się w głowe przechodząc przez drzwi.
  • Cesarscy - komuchy, rdzenni mieszkańcy ZSRR Cesarstwa. Lubią Wino z Alto i czczą wszystkie deadry naraz i na odwrót. To uzdolnieni dyplomiaci (szczegulnie gdzy opozycja wisi na stryczku) i handlarze.
  • Khaji (czyt. Kadżi lub Kał w drzwi) - kolejny owoc zofilii. Koto-ludzie. Najlepsi przyjaciele satana człowieka. Milutkie jak każde kotki (szczegulnie gdzy potną ci twarz i zjedzą wnętrzności). Mimo, że nikt ich o to nie podejrzewa to urodzeni złodzieje. Każdy Kał w Drzwi ukradła coś raz w życiu. Są zadufani w sobie i uwarzają się za najdoskonalszą rase (jak zwykłe koty).
  • Nord - Bezmuzga kupa mięśni. Kochają się bić i boją się kochać. Gdy Ulfrick zaproponował im wojne z Komuną odrazu się zgodzili. Lubią wielkie włochate krowy.
  • Ork - Kolejny elf. Ludzie, co ma wspólnego Ork i Elf? Jest taki sam jak Nord, choć zielony. Zazwyczej są bandytami. Rasa dla graczy pr0.
  • Redgardzi - rasa ma swoje kożenie jestcze w Gwiezdnych Wojnach. Tam właśnie Imperator posiadał swoją "Red Guard". Gdy Imperium zostało rozbite ich potomkowie osiedlili się w Tamriel. Dzięki korzeniom najleprzej jednostki w galaktyce są zajebistymi wojownikami i potrafią używać Mocy. Wszyscy się ich boją.
  • Leśne Elfy - elfy niskiego rodu. Chowają się w lasach, wżeszcząc Lululuuuuuuuuuu i waląc headshoty każdemu kto się zbliży na mniej niż 5 metrów (dalej nie wycelują).

Wojna

Wojna zaczeła się gdy Ulfric wypią się na Cesarza. Pierwsza bitwa o dziwo zaczeła się dopiero gdy Smocze Dziecię dołączyło do którejś ze stron. Pierwszą bitwą jest obrona lub atak na Białą Grań. Na koniec musimy zabić Tuliusa lub Ulfrica.

Daedry

  • Hircyn - ten od strzelania innym w dCenzura2.svge. Lubi jelenie i zabijanie wilkołcków.
  • Namira - odpowiada za równomierne rozkładanie się i gnicie ciał. Ma kumpli kanibali.
  • Azura - Niesię słońce i księżyc. Uwielbia klejnoty. Ma wile koło Zimowej Twierdzy.
  • Sheogorath - uciekł z wariatkowa w Otchłanie. Uwielbia strzelać z Łabarzaka. Najpotęrznijejszy i najpowarzniejszy boss.
  • Molag Bal - Pan "dominacji". Ma bławe, dom w Markarcie i własną klatkę.
  • Peryite - zdrajca, zdrajca i jeszcze raz ZDRAJCA!
  • Clavicus Złośliwy (czyt. Klawisz Złośliwy) - to zwyczajny dżin. Ma psa.
  • Meridii - to ta co lubi światła i lasery.
  • Sungunin - najfajniejsza daedra. Książe rozpusty i pijaństwa. Da ci kostur kaca.
  • Vermina - lubi sobie pospać. Niewiedzieć czemu wbiła czyjąś czaszke na kij i myśli, że ma zaCenzura2.svgty artefakt.
  • Mephail - nie wiadomo co to za daedra, ale mieszka w piwnicy u Balgrufa.
  • Mehrunes Dagon - Ten, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać itd. Jest super złym gościem z poprzedniej części. Dowódca Mitycznego Brzasku.
  • Boethiah - wymaga od ciebie zabicia kumpla. A niech spSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentla.

Miejsca

  • Biała Grań - najwiękrze Miasto w grze. Mieszka tu Balgruf. Neutralny punkt strategiczny w środku Skyrim. Walczą tu dwa duże klany. Ludzie tu piją, ćpają i się zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentją.
  • Samotnia - mieszkańcy tego miasta są bradzo samotni. Mieszka tu generał Tulius, a nawet Sam Cesarz.
  • Morthal - jakaś niegodna uwagi wioska. Nie ma tu nic prucz domów na bagnie.
  • Markart - spCenzura2.svgaj, renegaci idą. I władze nic z tym oczywiście nie zrobią.
  • Falkret - jedyna rozrywka na tym zadupiu to zabijanie wilkołaków i gadający pies Złośliwego Klawisza.
  • Gwiazda Zaranna - to tu Vermina zostawiła swój zaSłuchacz jedynego słusznego radia ocenzurował ten niegodny fragmentty artefakt i ludzie nie mogą się wyspać.
  • Zimowa Twierdza - akademia magów i cztery domy. Perła Skyrim.
  • Wichrowy Tron - jeśli nie pobili cię dresy nordowie, a dupa nie przymarzła ci do ławy to i tak rzeźnik poderżnie ci gardło. Tu mieszka Ulfrick Gromowoładny Najważniejszy Kol Skyrim.
  • Pęknia - to stąd przypełzła cała przestępczość. Tu mieści się Gildia Debili Złodzieji. Jest jak mini Wenecja (pełna kanałów).