Bizon (kombajn)
Bizon - maszyna służąca do naprawiania przy nieprawidłowej eksploatacji, często spowodowanej nadużyciem alkoholu. Dodatkową funkcją jest koszenie zbóż(dopóki coś się nie spierdoli).
Historia modelu
Z końcem lat 60-tych jasne stało, że do kurwy nędzy Vistula już tak często się pierdoli, że to już nie ma sensu. Inżynierowie z FMŻ postanowili unowocześnić konstrukcje poprzez dodanie kilku kwadratów i prostokątów. Na początku lat 70-tych pierwszy kombajn był gotowy. Na nazwę wpadł szeregowy pracownik fabryki, który z powodu odstawienia alkoholu ujrzał krowę jako bizona. Nazwa została zaakceptowana. "W sumie z przodu je, z tyłu sra, a i z rury coś mu leci, może być Bizon!" Pierwsze testy wykazały, że kombajn spełnia swoje zadanie - jeździ, kosi, a nawet wysypuje zboże. Niestety robił to dosyć krótko po czym przestawał. Po wielomiesięcznych testach udało się ustalić problem - alkohol. Kombajn mógł być wprowadzony do produkcji seryjnej. Pierwszy model był mniejszy niż modele produkowane później, ale tak to już jest ze zwierzętami(przypomnijcie sobie jak rósł wam siusiak, lub cycki, a może to i to...)
Kultowość
Kombajn Bizon jest kombajnem kultowym wśród pewnych kręgów. Także wśród rolników, najczęściej tych, których nie stać nawet na starego Claasa Dominatora, ale najbardziej wśród wiejskich dzieci, oraz dzieci miejskich, które mają rodziców pochodzących ze wsi i spędzających tam urlopy(najczęściej nie stać ich na nic innego). Ach, te wspomnienia... Choroba bizonowa najczęściej nie przechodzi z wiekiem.
O kultowości decydują:
- polski kombajn naprawdę istnieje!
- ponadczasowa prostokątno - kwadratowa sylwetka
- piękna, stercząca, spuszczają... sypiąca rura(marzenie dorastających chłopców, a w sumie także i dziewczynek, chodzi oczywiście o to żeby pociągnąć druta żeby stanęła)
- mógł mieć dwa kolory!(z czasem nawet więcej)
- no i kurwa ten dźwięk!
Konstrukcja i dane techniczne
Kombajn Bizon składa się z:
Z dużego kwadratu, do którego z przodu przyczepiona jest podstawka pod kabinę, a na niej czasami jest nawet i kabina. W tym miejscu kombajn ma przyczepione światła. Świadkowie twierdzą, że świecą. Pod kabiną jest takie dziwne skomplikowane coś wyposażone w zęby i takie coś podobne do niczego z kolcami. Można też zamocować harpun na dziki, które ukrywają się w zbożach. Na kwadracie jest połączenie bombki ze świeczką, która wesoło wiruje przy odpowiednim napełnieniu zbiornika, który także znajduje się w części kwadratowej, w środku. W kwadracie jest też bardzo skomplikowane urządzenie, które rozdziela te zbożowe patyki na dwie części. Te najmniejsze i najbardziej pożądane części wysypuje się poprzez rurę przyczepioną z lewej strony kombajnu(z perspektywy kombajboja), najpierw trzeba jednak (w starszych, najbardziej kultowych modelach)pociągnąć druta. Z tyłu do kwadratu przyczepiony jest prostokąt, którym kombajn robi kupę, czyli pozbywa się nie potrzebnych substancji. Człowiek, to jednak nawet gówno bizona do czegoś wykorzysta. Do pupy Bizona może być przyczepiona takie coś co tnie to coś co wylatuje. Podwozie w Bizonie jest klasycznie śmieszne, czyli z przodu dupne, a z tyłu małe. Wyposażenie dodatkowe, to schodki do wchodzenia, migacze, wózek pod to dziwne coś z przodu, żeby ciągnąć to z tyłu, którego nikt nie używa i jest ciekawiej, a także fotel kierowcy dla ozdoby, bo i tak się stoi.
Dane techniczne:
Prędkość koszenia - Pijak na rowerze Ukraina/2
Prędkość max: Ursus - C-360/2
Czas koszenia do spierdolenia - Czysta wyborowa kwadrat, lub bimber sześcian
Zużycie paliwa - minimalnie nowy kombajn x2, maksymalne - o kurwa...
Zdarzenia związane z Bizonem
Święto - Bizon przyjechał na wioskę - bedziem kosić!
Żałoba - przyjechał, ale się spierdolił
Kara, plaga egipska - przyjechał, nie spierdolił się, ale zaczęło padać
Przejazd - szybko z chałupy na podwórko - Bizona słychać, jedzie!
Pech - nie, to jednak kurwa traktor...
Podwójny pech - i w dodatku nie Ursus...
Wybrane modele
Ogólnie modele dzieliły się na zajebiste zwykłe Bizony i na Super zajebiste Bizony. Szczegółowo były to m.in:
Z040 - pierwszy Bizon, już kwadratowy i czerwony. Można je jeszcze spotkać, często nie są już jednak czerwone, a czerwonawe
Z050 - pierwszy super zajebisty Bizon
Z056 (Super) - topowa wersja produkowana do 1994 roku, to ją kochają wszystkie dzieci i nie tylko
Z058 (Rekord) - trochę mniej kwadratowy, a bardziej prostokątny, miał w sobie trochę więcej rzeczy do zepsucia
Z110 (BS) - jeszcze więcej rzeczy do zepsucia
Dziwy:
KZS-4 (Rekin) Prototyp - nie wszedł do produkcji , ale nie wiadomo, czy dlatego, że żarł, czy dlatego, że nie żarł
Z060 (Gigant) - wieeeelki Bizon, był lepszy, ale gorszy
Z020 (Zagon)- mały, doczepiany do Ursusa, ale kwadratowy i czerwony!