Tramwaje w Bydgoszczy
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linie tramwajowe w Bydgoszczy to masło maślane, są banalne, konieczne, ale wciąż brakuje podstawowych. Jeśli tramwaj dociera do pętli pełny, to znaczy, że linia jest z krótka, gdy natomiast dojeżdża z powietrzem, to znaczy że trzeba likwidować linie autobusowe. Linii jest w tym momencie 9 (wliczając oczywiście dychę – czyli wakacyjne szaleństwo gromady bachorów z Babiej Wsi), ale spokojnie, po otwarciu linii do Fordonu wakacyjna dziesiątka może ominie patologię Babcinej Wsi. Niektórzy twierdzą, że linii jest więcej – niestety to tylko brygady zjeżdżające ze szczytu do zajezdni, lecz prawie nikt nie wie gdzie ona tak naprawdę jest...
Zwykłe
- Szablon:TZawoziła dzieci z Fordonu do Myślęcinka, niestety z powodu remontów była zwieszona ponad rok i już nigdy nie wróciła na swoją trasę. Teraz jest pociechą dla emerytek z Wilczaka, bo mogą bezpośrednio dostać się do sklepów na Gdańskiej, a w weekendy do Myślęcinka na loda... na patyku lub jak kto woli w wafelku.
- Szablon:TLinia na dość okrężnej trasie, z powodu braku podstawowego odcinka linii tramwajowej na Kujawskiej. Z Wyżyn często wiezie powietrze, bo babcie wolą 79, ponieważ podjeżdża bliżej rynku przy Planu 6-letniego. Od Tesco zaczyna się napełnienie i jedziemy przez Dworzec Autobusowy [(niektórzy twierdzą, że PKS)przed otwarciem linii do Dworca PKP jeździła przez Babią Wieś zabierając menelstwo i patologię oraz wymieniała się z patologią z Łęgnowa, która dojeżdżała "szóstką"] do Ronda Jagiellonów - tu następuje wymiana społeczeństwa i średnia wieku w tramwaju wzrasta. Teraz już jak "jedynka" na Gdańską i do Myślęcinka.
- Szablon:TKiedyś linia dosyć prosta - przemierzała miasto w szerz z Wyścigowej na Wilczak, teraz jest konkurencją dla linii 83 i 84 kradnąc im pasażerów do Dworca PKP, tzn.. taki był zamiar lecz ostatnie napełnienie wysiada przy Garbarach, potem do Dworca jadzie powietrze (pewnie na TLK do Gdynii, aby poczuć morski klimat).
- Szablon:TLinia dosyć kontrowersyjna - pasażerowie nadal się upierają, że składy powinny być na innych liniach, a nie na "czwórce" drugi wagon wozi powietrze, bądź meneli. Ogólnie łączy Glinki z Bielawami - choć społeczeństwo woli na tej relacji autobus linii 68.
- Szablon:TKiedyś jeździła gdzieś tam po kniejach, teraz powróciła na nowej trasie z Glinek przez Babią Wieś do Dworca PKP. Nikt nie może wciąż zrozumieć jak to się dzieje, że ruszając z Dworca - jest pusta, ruszając z Glinek - także pusta, w połowie trasy na Babiej Wsi - pełna.. nie, nie, wciąż pusta, ale... przy Tesco i przy węźle tramwajowym - jakim jest Rondo Jagiellonów - jest pełno, dlatego pasażerowie chcą żeby składy z "czwórki" dać na "piątkię", bo się ludzie nie mieszczą.
- Szablon:TCo tu dużo mówić, jeździ pod sam PUP i odziwo nie jeżdżą do niego bezrobotni z baraków w Łęgnowie, tylko dość porządni ludzie z miasta - Łęgnowo chyba woli siedzieć w swoich czterech ścianach i pracować... tfu! siedzieć przed telewizorem (o ile pożyczyli od sąsiadów na prąd). Po za tym odwiedza patolę na Babiej Wsi i jeździe od ronda XXX lecia z "czwórką" na Bielawy.
- Szablon:TNajkrótsza linia w Bydgoszczy - łączy Wyścigową z Kapuściskami. Linia dosyć oblegana na całej trasie, ale to tylko dlatego że rynek i przychodnia jest przystanek przed pętlą.
- Szablon:TWspomaga "jedynkę" na Wilczaku, następnie jak każda linia jedzie koło PKS-ów i dalej pokrywa się już z "siódemką" aż do Kapuścisk.
Sezonowe
- Szablon:TUruchamiana w każde święta, jednak zaczynając dopiero od majówki kończąc na Dniu bez Samochodu we wrześniu. Za każdym razem jeździ na innej trasie, choć najbardziej cieszy patolę z Babiej Wsi - jeżdżą cały dzień w kółko. Jak co roku jeździ w kwietniu, w czasie przyjazdu pociągu "Ko-Piernik".
- Szablon:TJeździ w trakcie meczy na Hali Łuczniczka łącząc ją z Dworcem PKP.
- Szablon:TTak samo jak "H", tyle że dowozi kibiców na stadion Zawiszy w trakcie meczów, czasami zamiast "S" jeździ "2Bis".
Nocne
Niestety takowych nie posiadamy.